Lod djupriggar mm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lod djupriggar mm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lod djupriggar mm

Är lite i båt köpar tankar. kankse handkla båt med fiske kompisen. Den ksa ju finnansieras med båt lån. Så vi tänkte smaka på nödvändiga prylar. Ska mest fiska i havet (öresund) Lite vrakturer i kattegat och östersjön blir det nog med.
    Lite tips om bra lod och ploter. Ca 1500- för båda
    Två djuprigar blir det väll med. Tips på bra. (Inga dyra el)

Inga tips als?

Kommentera

Ska du ha både ekolod och plotter får du nog räkna med å lägga ut mer än 1500:-. Annars ska du hitta nått riktigt billigt begagnat å då får du nog inga bra grejer.
      En kartplotter kostar ju lite men en bra GPS jag kan rekomendera är Garmin 152, kör med den å den fungerar utmärkt. Kostar ca 2300:- med inbuggd antenn hos Olssons fiske.
      Ekolod som är dugligt för havsfiske bör vara Lowrance X-125 eller X-135. Dom ekoloden kostar mellan 3500-5000:-. Vist är det ltie pengar men ska man ha grejer som är nånting med så kostar det.

Angående djuprigg så kör vi med Cannon Easy troll. Dom fungerar utan problem för det insjöfiske vi bedriver. De är klar du ska ut på havet men ska du upp ett knätt i djupriggar blir det väl Cannon Uni troll och dom kostar en hel del. Easy troll´en går på 2 600:- hos Olssons fiske (dom är absolut billigast när de gäller riggar)

Kommentera

Jag bor i Lund - har ett portabelt x-125 - köp en båt och ta med mig ut varje gång så är lodkostnaden insparad...

Kommentera

Ursprungligen postat av Allringer
          Ska du ha både ekolod och plotter får du nog räkna med å lägga ut mer än 1500:-. Annars ska du hitta nått riktigt billigt begagnat å då får du nog inga bra grejer.
          En kartplotter kostar ju lite men en bra GPS jag kan rekomendera är Garmin 152, kör med den å den fungerar utmärkt. Kostar ca 2300:- med inbuggd antenn hos Olssons fiske.
          Ekolod som är dugligt för havsfiske bör vara Lowrance X-125 eller X-135. Dom ekoloden kostar mellan 3500-5000:-. Vist är det ltie pengar men ska man ha grejer som är nånting med så kostar det.

Angående djuprigg så kör vi med Cannon Easy troll. Dom fungerar utan problem för det insjöfiske vi bedriver. De är klar du ska ut på havet men ska du upp ett knätt i djupriggar blir det väl Cannon Uni troll och dom kostar en hel del. Easy troll´en går på 2 600:- hos Olssons fiske (dom är absolut billigast när de gäller riggar)
          Mena 15,000:- för båda

Kommentera

ok, ja misstänkte nästan att de skulle vara 15 000.
            jag har hört lite över ekolod och fåt tips om att Lowrance x-135 ska vara riktigt bra, kollade även på ett färgekolod men dom kostar bara mer just pga färgen, det är inga bättre ekolod.
            De är ju klart de finns bättre ekolod och ni verkar ju ska lägga ner lite pengar på det så ring å hör med några fiskeaffärer, dom har bra koll. Men ring 3-4st och hör vad dom säger så du får flera åsikter.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
            5 svar
            646 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg RK99
            av RK99

Arbetar...
            X