Bästa spöt för Gädd&Göstrolling insjö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa spöt för Gädd&Göstrolling insjö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa spöt för Gädd&Göstrolling insjö?

Kan någon ge mej lite info om vilka spö ni använder vid gädd & gös trolling (insjö)
    tacksam för svar.

Ursprungligen postat av nybörjare2
    Kan någon ge mej lite info om vilka spö ni använder vid gädd & gös trolling (insjö)
    tacksam för svar.
    Man tager vad man haver......
    Finns många prisvärdiga starta upp trollingspön.
    Kolla med din redskapshandlare, eller www.blocket.se eller köp&säljsidorna här.

Kommentera

Använde först några RT-spön, men numera använder jag Sjöbjörnen. Otroligt sköna att drilla fisk med! Oj vilken skillnad! Rekommenderas varmt! Kör de mjuka RT-spöna på riggen och Sjöbjörnen-spöna till mina paravaner (är speciellt framtagna för detta)!
      Senast ändrad av SirToby; 2006-03-12, 16:51.
      www.hallefishingcamp.com

Kommentera

Vi kör me dRon Yhomson Salmonizer, tycker dom fungerar alldeles utmärkt. Finns nog bättree spön också men även sämre, som tex, dom där vita inlinerspöna (är det RT som har dom) hade några såna förr å du, ingen rygg alls, gick ju inte å pumpa in fisken hela spöt böjde ju sej ända nej i rullfästet.

Kommentera

Kolla in fishonnet.se och under spön hittar du trollingspön. fin aktion i dom spöna!!
          Mvh Fishonnet

Kommentera

Hur kan ni rekommendera "vanliga" trollingspön till Gädd och Gösfisket ?

Måste ju vara lite krut i grejorna så man kan sätta krokarna ordentligt i dessa predatorer? Sedan lite ryggrad så det inte tar hela natten att pressa in dem!?
            sigpic

Kommentera

Flode, trollingspöna modell sjöbjörnen är ett jävla tryck i!

Själv kör jag med det på paravan, eller dipsy. Men mest kör jag med jerkspöt nuförtiden!
              Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
              Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
              Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Jag kör med Kinetic Hasselö 10-20lb, Jäkligt sköna med bra ryggrad.
                Funkar kanon till det mesta paravaner,stora vobblers som tex westins,Cisco kid mm fast utan att kännas som man fiskar med en påk, funkar även fint till gösfisket med lite mindre beten. har för mej att jag gav ca 450:-/styck

Kommentera

Ursprungligen postat av Push-Up
                  Flode, trollingspöna modell sjöbjörnen är ett jävla tryck i!

Själv kör jag med det på paravan, eller dipsy. Men mest kör jag med jerkspöt nuförtiden!
                  Har ej testat dem utan menade mera generellt sett när det gäller lax/öring- trollingspön

Jerkbaitspön, där har vi väl svaret Lite korta, men bra med klipp och lätta att ha full kontroll på i en mindre båt. Nu menar jag inte pinnmodellerna som kanske inte är det bästa att drilla på utan lite mjukare varianter som faktiskt sviktar under drillen :P
                  sigpic

Kommentera

FISHONNET´s LEMAX-serie

Kan verkligen rekomendera LEMAX spöna hos FON , köpte själv ett och är supernöjd varför jag gärna recenserade spöt på deras sida....."Detta spö blev för mig en mycket positiv överaskning , som gäddfiskare har jag prövat ett antal kända märken som Shimano,Adexa och Zebco. Detta spöt har för mig redan seglat upp som en favorit pga den fina ryggraden spöt har med bibehållen känsla , man känner de minsta nafsena . Att spöt endast kostar en tredjedel jmf med mitt Shimano spö gör ju inte saken sämre . Premiärturen gav 3 gäddor , 2 st på jigg ! samt 1 st på trolling , att spöt genom sin fina känslighet även gör det till en favorit vid gäddjiggning med tunga jiggar är en enorm fördel eftersom man endast behöver ett spö i båten.
                    Kort sagt så ger jag Lemax spöna bästa betyg dels för känslan , ryggraden men oxå för den läckra designen ."

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    1 svar
                    286 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg hnkm
                    av hnkm

Arbetar...
                    X