Sidoparavaner ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sidoparavaner ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sidoparavaner ?

Jag har tänkt att testa på mig lite trolling på pelagiska gäddor nästa helg och kommer då att testa med sidoparavaner. Vilka paravaner rekommenderar ni och var finns de att köpa med rätt så snabb leverans ?

mvh !

yellow bird finns det en paravan som är vad jag förstår den mest vanliga. jag köpte 2 st sånna i sommras men är personligen inte nöjd med dessa. Svårt att få till linutlösaren så den släpper när man får fisk och samtidigt inte förstör linan. Jag ska inte såga hela grejen men jag är van att fiska med riktiga pulkor ( mariestadspulkan ) Men då krävs det att man har mast i båten för att kunna få ut dessa. Fördelen är att man slipper släpa på en paravan när man drillar fisken.

Här har du en länk om paravaner/pulkor http://www.regalmarin.se/fiske_tips/...oll_skola.html

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75
      Jag har tänkt att testa på mig lite trolling på pelagiska gäddor nästa helg och kommer då att testa med sidoparavaner. Vilka paravaner rekommenderar ni och var finns de att köpa med rätt så snabb leverans ?

mvh !
      YB fungerar, men det finns tydligen mycket bättre
      sigpic

Kommentera

Magnum Pajk Great White verkar vara kanon paravaner. läs om dom i senaste numret av Fiskefeber.
        skall själv införskaffa ett par nästa år.

Kommentera

Magnum Pike... Great White Men snabba att leverera dem och vilka som har dem är en annan femma. Det är fredag imorgon... http://www.finafisken.net/phpBB2/viewtopic.php?t=125

Kommentera

Har kört mkt med Willys Sideliner och Great White. Tycker dock att Great Whiten är bättre som paravan, men vet inte hur pass bra hållbarheten är än då jag bara haft dom i ca 2mån.

Paravanen fungerar bra till typ Westins Jätte och andra magnumvobblers (går dock lite tungt, men bättre än willys t.ex.) samtidigt som man dessutom kan flötestrolla med dom.

Kommentera

Vad kostar Great White ?

Kommentera

Ursprungligen postat av utter72
                Vad kostar Great White ?

249:- hos Willys Sportfiske

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

jerkbaitmaker

Ursprungligen postat av pasi75

mvh !
                  Yellowbirdens originalutlösare är ju värdelös, åtminstone som den såg ut tidigare, men en ställ skruv, but ut till en riktigt "Planer-nypa" och paravanen drar bra fast den är liten, gör egna i trä när du har tid, det har jag gjort.

Kommentera

Jag bytte till scotty,funkar kanon.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    581 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Arbetar...
                    X