Västkusttrolling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Västkusttrolling

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Västkusttrolling

Hej
    Någon som prövat trolling på västkusten (Varberg).
    Teoretiskt borde det gå här med vi har ju viskan utanför och fisken skall ju söderut.
    Tacksam för svar.

MVh
    Lars J Varberg

Jag har inget svar på din fråga, men jag har tänkt precis samma sak. Jag bor i Göteborg och har precis köpt båt. Det borde ju gå att fiska med trolling på västkusten också (öring och lax). Vore uppskattat om någon har information om folk som har försökt, med eller utan framgång.

//Stanza

Kommentera

Kan bli lite jobbigt med alla brännmaneter? Kanske bättre i mynningsområdena dock..

Kommentera

Testa trolla makrill med lättare grejor , hur kul fiske som helst
        sigpic

Kommentera

Makrill kan ju vara kul att fiska, men jag tänker mer på lax och öring. Det är ju en mängd åar och älvar på på västkusten som håller lax så det borde väl gå att trolla dem. Det blir väl till att testa själv helt enkelt, men vore väldigt kul om någon vet om någon annan har testat innan mig (Det måste det väl rimligen vara!). Det kanske inte så många västkustfiskare här inne på forumet?

Kommentera

hej
            någon som vet var man kan se typ sjökort hur toppografin ser ut här på västkusten
            eller vilken info som helst
            tycker oxå att det borde gå här kanske för småväxt jämfört med skåne och östkusten.

Kommentera

Ursprungligen postat av stanza
              Makrill kan ju vara kul att fiska, men jag tänker mer på lax och öring. Det är ju en mängd åar och älvar på på västkusten som håller lax så det borde väl gå att trolla dem. Det blir väl till att testa själv helt enkelt, men vore väldigt kul om någon vet om någon annan har testat innan mig (Det måste det väl rimligen vara!). Det kanske inte så många västkustfiskare här inne på forumet?
              Jag har testat lite efter havsöring runt kusten. En polare fick två öringar samtidigt (en vobbler med upphängarfluga trollades).
              Har för mig jag hört talas om folk som trollat i Göta Älvs mynning också med bra resultat.

Kommentera

Lyfter denna gamla tråden lite.

Vet någon vilka regler som gäller för trolling rörande avstånd från land och så vidare i havet på vår västkust? Tänkte kanske testa en bit utanför en älvmynning (örekilsälven) där vanligt fiske skall vara tillåtet ett visst avstånd från utloppet. Men finns det andra regler gällande trolling?

Skulle det finnas det är ju var och var annan dörjande båt på västkusten olaglig.

Kommentera

Vad jag vet så är det samma regler som vid vanligt handredskapsfiske, det är det i alla fall här nere i Skåne altså fredat fiske vid åmyningar annars får vi trolla ända upp till land om vi vill. Det finns ingen regel som säger någon gräns till kustbandet som 300 meter eller 3 meters djupet som uppe i Stockolms skärgård.
                  Kolla med länstyrelsen i det länet du hade tänkt att trolla i, de vet vilka regler som gäller.
                  Tumlaren
                  trolling är livet

Kommentera

Ursprungligen postat av Fartlek Visa inlägg
                    Lyfter denna gamla tråden lite.

Vet någon vilka regler som gäller för trolling rörande avstånd från land och så vidare i havet på vår västkust? Tänkte kanske testa en bit utanför en älvmynning (örekilsälven) där vanligt fiske skall vara tillåtet ett visst avstånd från utloppet. Men finns det andra regler gällande trolling?

Skulle det finnas det är ju var och var annan dörjande båt på västkusten olaglig.
                    Här kan det kanske finnas något matnyttigt. (pdf)

[font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    646 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Arbetar...
                    X