Liten gul, paravan? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Liten gul, paravan?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Everflow
    exakt hur menar du nu då??. skall du ha paravanen glidande på linan??.. precis som yellowbirden??.. och en linutlösare där du istället skulle fästa huvudlinan??
    Ja, precis som en yellowbird, förhoppningsvis blir den INTE glidande på linan eftersom man sätter utlösaren så hårt som möjligt. Alltså precis exakt som en Yellowbird
    sigpic

Kommentera

Hur stora beten?

Jo, men hur stora beten rekomenderas att användas till denna paravan?

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
        Ja, precis som en yellowbird, förhoppningsvis blir den INTE glidande på linan eftersom man sätter utlösaren så hårt som möjligt. Alltså precis exakt som en Yellowbird

det betyder också att du har ett beteslås istället för lekande där du egentligen skulle ha fäst tafsen??? ett beteslås som du "hänger" på linan precis som yellowbirden??.. jag vill bara få detta övertydligt förklarat för mig.

så i praktiken skulle jag kunna kötta på min gamla trevliga westins mindre långsmala modell... släppa ute den 1-1,5 meter. Hänga på paravanen, sätta fast linutlösaren coh sedan släppa iväg den till önskat avstånd??.

har jag fattat detta rätt nu??.

och eftersom jag har den tyngsta så skulle jag mer eller mindre kunna få ner den till 10 meter om jag skulle vilja??

Kommentera

Djupt vatten= Större vobblers?

Hej! Borde det inte vara bättre med en större vobbler än 5 cm, om man kör på ca 7-9 meters djup med dessa paravaner?
          tänkte mest på att det inte är lika ljust där på djupet, och att ett större bete ger ifrån sig mer vibrationer mm.

bra djupfärger är i mitt tycke: firetigerfärger, blåsilver blänkande färger, nån som har nåt annat förslag?

/Fredrik.

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow
            det betyder också att du har ett beteslås istället för lekande där du egentligen skulle ha fäst tafsen??? ett beteslås som du "hänger" på linan precis som yellowbirden??.. jag vill bara få detta övertydligt förklarat för mig.

så i praktiken skulle jag kunna kötta på min gamla trevliga westins mindre långsmala modell... släppa ute den 1-1,5 meter. Hänga på paravanen, sätta fast linutlösaren coh sedan släppa iväg den till önskat avstånd??.

har jag fattat detta rätt nu??.

och eftersom jag har den tyngsta så skulle jag mer eller mindre kunna få ner den till 10 meter om jag skulle vilja??
            Precis rätt, men grejen är att du släpper wobblern kasnke 10m eller nått, inte kul med en 90g tyngd 1m framför vilket leder till 0 gång på wobblern, där är liksom det som är det trevliga med det.Asså, linsläpp 10m sedan på med paravanen. Precis om en Yellowbird som du beskriver.

Men jag fattar inte vad folk har paravaner till? Dom är ju bara dyra, köp vanliga hederliga BLYSÄNKEN och fäst med ett gummiband. Överlägset det bästa, helt utan tvekan!
            sigpic

Kommentera

Slukade paravanen!!!

Var ute å trollade lite häromkvällen, plötsligt hugger det till kraftigt på ett spö 2 gånger, sedan helt tomt... vevade upp, hade varken paravan, whiplashlina, surflontafs, eller ledad bomber kvar på linan:-( gäddjäkeln hade alltså huggit på paravanen, körde inte med nån tafs på huvudlinan, utan knöt direkt till paravanen med 0,12 fireline.. surt som fan var det iaf!!

Hur vanligt är det här? nån fler som varit med om detta på trollingturer?

Funderar starkt på att börja fästa en tafs i huvudlinan också, för att undvika fler sådana sjuka incidenter!

/Fredrik.

Kommentera

köpte en sån för några dar sen den andvänder ja till makrilltror det funkar

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                5 svar
                646 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg RK99
                av RK99

Arbetar...
                X