Hej. Jag och en bekant är lite sugna på att pröva att trolla/fiska lax i Vänern, och undrar lite om man kan få kontakt med andra här som vet lite bra platser att utföra detta fiske på. Tipps mottages gärna om vad som funkar och inte funkar. Söker även info om lite platser där fisket efter lax är bra, känner inte till sjön alls men är lite sugen på att pröva. Om ni inte vill lägga upp er info direkt här så hårsmån bra med. Tack på förhand mvh Tony.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lax i Vänern.
Collapse
X
-
Tänk på att kolla upp vilka regler som gäller där du ska fiska också
Kommentera
-
Jag följer med i tråden om det inte gör något, tänkte höra med er om vad ni tror om att bege sig ut med en Uttern 4650 (5m) och fiska därute. Vill ju inte vara mitt i sjön om det plötsligt blåser upp, har ju sett/vart med om det under Guide turer och det är ju inte roligt. Men skulle gärna vilja få lite råd och tips från er som kan sjön.
Trevlig Helg!Skitfiske!
Kommentera
-
Kolla alla väder sidor! Lovar dom fint så åk ut! Har själv varit ut i som dom lovade 3-6sek med en gammal ht båt som var runt 4,6m! Vinden skulle lugna sig! Men när det ökade blåste det runt 12sek så puttrade vi in! Har även varit på Vänern med en linder 400! Körde "fullt" alla dom 3dagar jag var med i den! Minst hugg var 11 per dag! Vi tog med 4st hem första dagen! Andra dagen tog vi bara 3st med hem! Sista dagen hade vi 25-26hugg och landade 19st 11st var vilda som åkte i! Resten av dom tog vi varsin 4kg.s! Vi körde endast med Vectra magnum med mört och löja. och några strike-pro.. Vårfisket rekomenderar jag svart eller blå med silver! Annars ekg vilket är färg nr 076 på strike pro! Kör runt 1,8-2,3knop.....
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
5 svar
580 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av RK99