Trolla dagtid - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolla dagtid

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trolla dagtid

Jag har bara sysslat med trolling på morgon, kväll och natt efter gädda och gös, men aldrig på dagen eller under tidig kväll (18-20 typ). Någon här som utövar trolling även under den ljusare tiden på dygnet? Funkar det bra att trolla med djuprigg eller blyade wobblers för att komma ner till gösen under den tiden på dygnet?

De hugger ju på vertikal dygnet runt så varför inte på trolling. Men det kanske helt enkelt är mycket svårare att hitta gösen.
    Bloggen | Portfolio

Där jag fiskar (mörkt vatten med ytvattentemp på 18-19C på högsommaren) så är det inget problem att få gös under dagen på trolling. De står oftast bara på mellan 4-8 meter så det behövs oftast varken djuprigg eller bly för att ta sig ned till dom om man har hyffsat djupgående wobbler. Men det är i norra norrland, så det skiljer nog en hel del från de söderliga vattnen.

Kommentera

Har fått Gös vid trolling på 2m djup mitt på dagen när solen står som högst. Man får helt enkelt ha dragen på olika djup och testa sig fram, lite det som trollingen går ut på.

Kommentera

Dagsjöar kontra kvällssjöar

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
        Jag har bara sysslat med trolling på morgon, kväll och natt efter gädda och gös, men aldrig på dagen eller under tidig kväll (18-20 typ). Någon här som utövar trolling även under den ljusare tiden på dygnet? Funkar det bra att trolla med djuprigg eller blyade wobblers för att komma ner till gösen under den tiden på dygnet?

De hugger ju på vertikal dygnet runt så varför inte på trolling. Men det kanske helt enkelt är mycket svårare att hitta gösen.
        Jag har flera sjöar som är absolut bäst mitt på dagen.
        Kl 11:00 - 15:00.

När mörkret kommer åker vi hem.

Kommentera

Sjöar med humus/alggrönt vatten är oftast bäst på dagen.

Kommentera

Fick en 6kg's gös här i mälaren på grundgående (1m) wobbler mitt på dagen nyligen, och flera 3-4kg o mindre, så visst går det!

Kommentera

Jag får gös på dagtid, ofta när jag kört fel och kommit in på riktigt grunt vatten med mycket väkslighet.
              Annars försöker jag hålla mig till 4-6 meters djup, där har jag fått ganska bra

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
              1 svar
              290 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg hnkm
              av hnkm

Arbetar...
              X