Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ny Trollingskola på G?!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inläggMed en halv mille kommer man inte låååångt!
Har man inte tur får man väl gå i trollingskolan och skaffa sej lite laxvett...
Inga pengar kan mäta sej mot lite erfarenhet och goda råd!
mvh wolfieeHellre en tappad fisk än en dag på land
mvh wolfie
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inläggMed en halv mille kommer man inte låååångt!sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av stefan1 Visa inläggBehöver man gå i skola för att kunna släpa drag?....
Kunskap är ingen tung börda! Att gå i skola ger kunskap, nya vänner och öppnar nya dörrar...
Om det är min fiskekompis och trollingteamvän Johan Abelsson från åren 1978 - 1992 som avses då är Johan A. mer än kapabel att starta en ny Laxtrollingskola...
Jag har själv haft den stora glädjen och äran att få fiska Gädda med Johan Abelsson i Furusunds och Trosa skärgårdar långt innan det s.k. "Fria Handredskapsfisket" infördes år 1985. Våra gemensamma fisketurer efter Gädda och Havsöring runt bl.a. Askö, Dalarö, Gålö, Mörkö, Ornö, Torö och Utö är för mig både lärorika och trevliga minnen för livet...
När Johan A. började med sin guide- och trollingverksamhet skrev jag i förordet: "En fiskedag med Johan Abelsson gör dig till en bättre och skickligare sportfiskare!"
Vill du i framtiden kunna bli en av Sveriges skickligaste Laxtrollare är det en erfarenhetsgrundande och säker genväg att gå i Johan Abelssons "skola för att kunna släpa drag...."
Go for the Big Salmons!
Old Firehand
Kommentera
-
Först när man blivit riktigt kunnig själv brukar man bli vis nog att man alltid kan lära sej mer!!
Detta är ett faktum som även brukar gå hand i hand med ödmjukhet...=)
Var och fiskade med Abel i tisdags och även han refererade till fisket i Trosa efter grov gädda med längtan i blicken.
Dock försvann det lite när laxen drog på....he he he
Hur eller hur och summa summarum, det var en av de trevligaste fisketurer jag haft. Tror att jag lärde mej mer på några timmar än jag gjort på flera år annars.
Mvh wolfieHellre en tappad fisk än en dag på land
mvh wolfie
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
5 svar
626 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av RK99