Gäddorna lever i Norra Vättern!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddorna lever i Norra Vättern!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddorna lever i Norra Vättern!!!!

Sportfiskarna runt vättern talar bara om att laxen kommit in, men jag ville höra att gäddorna inte blivit för glada och snobbiga för mina gamla beten så jag begav mig.........

på en morgon tur på vättern. Jag började morgonen med att bråka med en (hel) del mindre is flak, men jag gick segrande ur striden!! (225hk Hondan hjälpte mig lite!)

Fångsten blev dock mager, tog de flesta gäddorna på runt 3,5m med varierad fart mellan 1-3 knop och betena för dagen var cisco grabben i grön kostym, vestin i gult och svart (bom med den) och bulldwag spring. Det blev 4 gäddor med en topp på 3,7 kilo inte mkt för världen, men största någonsin för mig på trolling vid den här tiden.....!!!!
    Tyvärr inga bilder från turen hade fullt upp med att inte svettas ihjäl.

Men vi kan alla glädjas med att gäddorna är sura som vanligt och väntar på våra k. putsade drag, blir dock ingen mer trolling tur för mig i år, fick värmeslag på kuppen!!

Avslutningsvis vill jag säga att "vi" tillsammans kan hålla modet uppe, om vi alla forsätter att delge varandra av sina upplevelser angenäma eller inte!!!, huvudsaken är att det bidrar till intressant läsning över vintern, så att vi ser en framtid med våren med dess lekstina madamer, och vältrimmade herrar...

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
5 svar
646 visningar
0 gillar
Senaste inlägg RK99
av RK99

Arbetar...
X