Ursprungligen postat av lilleandreas
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trolling hur gör man?
Collapse
X
-
I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
-
tubflugor
Ursprungligen postat av TAMTAMProva mörka tubflugor från 3-5 cm i ytan eller med lite bly framför på Vättern, använd yellow birds eller off-shore spöparavaner för att få ut dem, små vobblers i naturfärg funkar också men flugor är bättre, på kuusamo testa Tomic 4 tum classics samt Bomber 15a gärna sal 25 med glitter eller excalibur bomber i blått
Tubflugor? och det går att fiska på ett vanligt 9 fots spinnspö? ok.
Bomber 15a? Jag har grön bomber 16, tror du det funkar bra?
yellowbirds? , vad var de nu igen? är de dyra?
Kommentera
-
Vill du senare köpa mer grejor så finns det mycket bra saker på Blocket t.ex.
Jag själv började försiktigt men efter första laxen på 5 kilo så var jag såld. Nu har jag en fullriggad trollingbåt, jag har köpt mycket beg. saker, när jag köpte båten, som är speciellt ombyggd för trolling, fick jag med Plotter, Ekolod, VHF, Autopilot och en kanonmotor, Riggar köpte jag beg. på blocket, masterna byggde jag själv.
Två Yellow bird paravaner kostar 399 kr på Ohlssons fiske, man fäster dom på linan och när man släpper ut dom drar dom ut på sidan av båten, kan vissa dagar vara väldigt effektivt.
Jag fiskar bara i östersjön (hittils) och där har jag haft ett ruskigt bra fiske med Dipsy Diver med en Raptor bakom i år.
Lycka till, drick varmt och ha kul!!!
Kommentera
-
Elanen, här med lite undran. Först vill jag veta vad det är för en 18 hästare. Är det en äldre Evinrude (Johnson) är det döfött med trolling. Den motorn går inte alls bra på tomgång. Är det en Tohatsu 18 är det nästan lika illa. Men är det en 18 hästar Mercury funkar det. Sen är det nog inga problem om du har en Mercury.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
5 svar
643 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av RK99