Helt ny på detta med likström så döm inte ut mig!
Har inhandlat mig en båt och ska använda mig av en elmotor. Motorn är en Minn Kota C2 30 och jag har ett 75Amp batteri, har läst på lite olika ställen att man helst ska använda sig av en säkring till motorn och vissa säger man inte behöver nån alls, men jag har då kollat upp en säkring till denna motorn som Minn Kota sålde och den låg över 600 spänn vilket låter vansinnigt enligt mig.. Måste ju finnas nåt billigare alternativ? Sen ska jag även använda ett ekolod, Lowrance X-4. Kan man seriekoppla detta till batteriet, eller ska man köra på ett eget batteri till den? Finns det annat jag behöver tänka på också?
Alla tips är välkomna!
Har inhandlat mig en båt och ska använda mig av en elmotor. Motorn är en Minn Kota C2 30 och jag har ett 75Amp batteri, har läst på lite olika ställen att man helst ska använda sig av en säkring till motorn och vissa säger man inte behöver nån alls, men jag har då kollat upp en säkring till denna motorn som Minn Kota sålde och den låg över 600 spänn vilket låter vansinnigt enligt mig.. Måste ju finnas nåt billigare alternativ? Sen ska jag även använda ett ekolod, Lowrance X-4. Kan man seriekoppla detta till batteriet, eller ska man köra på ett eget batteri till den? Finns det annat jag behöver tänka på också?Alla tips är välkomna!
Kommentera