Söker ett välkastande spinnspö (trigger) till abborrfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söker ett välkastande spinnspö (trigger) till abborrfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av axe Visa inlägg
    Din synpunkt skall få stå oemotsagd, Va väl nån som gärna ville sälja det man hade hemma !
    Där ser man skillnaden mellan oss och butikspersonalen. Vi föreslår saker som vi vet fungerar och som vi tror på. Vi är inte sponsrade, inte jag iaf, även om man kan tro det ibland.
    Mansson här , han skulle kunna vara sponsrad av Fenwick.

Häls /T
    Senast ändrad av tonyex; 2012-02-23, 16:14.

Kommentera

Ursprungligen postat av landkrabban Visa inlägg
      Vet inte om det där var riktat mot mig... Var det det så finns ingen anledning att ursäkta. Tror jag inte riktigt fick fram budskapet jag hade om tycke och smak...(justerade den passusen) Det jag ville ha sagt är att du ska passa på att kika på korta st croix spön (som mitt). Eftersom du "outat" som korthandtagsvurmare och det är bra spön.
      Du kanske vill köpa mitt st croix : PC66MF2 upp till 3/4 oz. Jag har en känsla att jag kommer inte att fiska så mkt det spöt i år.

Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
        Du kanske vill köpa mitt st croix : PC66MF2 upp till 3/4 oz. Jag har en känsla att jag kommer inte att fiska så mkt det spöt i år.

Häls /T
        Lika bra att erkänna att jag suttit och dregglat över ditt handtag i ditt fotoalbum. 2,5 cm till! Den bilden var det första jag träffade när jag googlade alternativen.

Kommentera

Din synpunkt skall få stå oemotsagd, Va väl nån som gärna ville sälja det man hade hemma !
          Blev besviken på det jämfört med det äldre Ironhawk antagligen därför jag tycker sämre om det en jag borde,, är väl i klass med ett Berkley SSGS och lika gammalt.....

Trots alla nyheter genom från 2 delade Ironfether till 4 delade Ironfether II och nu Momentum och Quadrant tror jag inte Silver-wings har ändrats utan är samma gamla spö fortfarande och kostar vid import 700-800k kr medan ett SSGS går på 600-700 kr och det är väl vad jag tycker dom är värda

Och TS har rätt i att Fenwick är mer renodlade kust-spö dock borde -34 gr varianterna fungera till lite allt möjligt så länge man inte fiskar i kanaler och åar då kan vattnet ta slut med resultat att man hela tiden hamnar på motsatta stranden

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Blev besviken på det jämfört med det äldre Ironhawk antagligen därför jag tycker sämre om det en jag borde,, är väl i klass med ett Berkley SSGS och lika gammalt.....

Trots alla nyheter genom från 2 delade Ironfether till 4 delade Ironfether II och nu Momentum och Quadrant tror jag inte Silver-wings har ändrats utan är samma gamla spö fortfarande och kostar vid import 700-800k kr medan ett SSGS går på 600-700 kr och det är väl vad jag tycker dom är värda

Och TS har rätt i att Fenwick är mer renodlade kust-spö dock borde -34 gr varianterna fungera till lite allt möjligt så länge man inte fiskar i kanaler och åar då kan vattnet ta slut med resultat att man hela tiden hamnar på motsatta stranden
            Jag både skämtade lite och va allvarlig i samma mening, Klart din synpunkt är riktig och jag håller med för jag tänkte skriva just det att det kändes som mitt Berkley ssgs spö.

Men samtidigt så vet jag av egen erf. att ibland så vill man om TS ha in även dom lite billigare alternativen, Det är inte alltid det Absolut bästa i prestanda är det absolut bästa för just mig och mitt fiske.

Och du har så rätt Tonyex, , jag nämner ofta just samma sak i trådar om båtar och motorer att försäljare, , även om dom inte ljuger så säger dom det som dom vet att kunden vill höra, och det är int alltid HELA sanningen.

Landkrabban: Nej mina ord va riktade till Jorgen som så barskt avfärdade mina ord
            Senast ändrad av Exxet; 2012-02-23, 15:32.
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av landkrabban Visa inlägg
              Lika bra att erkänna att jag suttit och dregglat över ditt handtag i ditt fotoalbum. 2,5 cm till! Den bilden var det första jag träffade när jag googlade alternativen.
              Tack , roligt att höra!
              Jag blev dock lite nyfiken: vad sökte du på? /T

Kommentera

"ryggradsgooglingen", produktkod eller liknande + site:fiskesnack.com. Alltid hittar man någon liten ingång att rota vidare

(Trodde förövrigt att jag hittat guld när jag stansade in "technium df cx 270 site:fiskesnack.com" sedan Wadman tagit upp detta spö. Blev ganska trött när jag insåg att det var ett haspelspö. tung suck.)
                Senast ändrad av landkrabban; 2012-02-23, 17:04. Anledning: värdelös kommentar

Kommentera

Technium spö finns lite överallt i spinn variant inget svårt att få tag i,,, riktigt trevligt mellan-klass spö,,, tror jag kastar runt 80m i snitt med 25-30 gr beten.....

Angående Silver-wings och SSGS spö så borde dom snart säljas som inventarier med tanke på åldern

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                    Technium spö finns lite överallt i spinn variant inget svårt att få tag i,,, riktigt trevligt mellan-klass spö,,, tror jag kastar runt 80m i snitt med 25-30 gr beten.....

Angående Silver-wings och SSGS spö så borde dom snart säljas som inventarier med tanke på åldern
                    Det jag fiskar efter, hö hö, är det du skev om utgående modell...om nu ax är samma som cx fast med annan design så är priset i danmark för de gamla bra på riktigt. Så min fundering är egentligen om det bara handlar om kosmetik, likt wadmans o mitt antagande om skeletorn, eller ej. Gillar man tex eva grepp är det i så fall hålihuvet att köpa skeletor pro om det finns att finna. Gäller motsvarande tecniumet tro?
                    Senast ändrad av landkrabban; 2012-02-23, 19:13.

Kommentera

Jag har CX varianten,,,, har sett något helsvart skitfult som heter något annat, kan va det som är AX, köp i så fall CX om inget annat så av rent estetiska skäl !!

Värkar finnas AX,BX,CX på shimano spö men har ingen aning om vad som skiljer,,, har BX på grabbens beastmaster för hängande rullar.....
                      Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-02-23, 19:59.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 741 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04