Greys har en del trevliga spö.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fundera på skaffa ett spinn gäddspö/gäddpåk
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inläggI min kräsna värd finns det 3 olika spön att välja mellan som är 9 fot . Spöna ska vara lätta ha långt bakhandtag å givetvis delbara . Odelbara spön finns inte på kartan . Alla 3 spöna verkar vara likvärdiga i aktion om jag förstått det rätt .
Bara att åka upp till mässan å klämma på alla 3 så får du se vilket du tycker är mest prisvärd .
Både CWC å Savagear har återförsäljare av sina spön där av måste 1 till i kedjan tjäna pengar på dom måste vara därför dom är dyrare .
Sen kan man fråga runt lite hur det är med garantier osv .
Jag har tyckt att söder sportfiske är en bra affär men det känns lite som elgiganten ibland . Dvs du får bra service när du köper nytt men går nåt sönder så får du ingen hjälp .
Min kompis bröt av sitt 10 fots Edge spö på semestern när han skulle reklamera det så var dom inte intreserade av att hjälpa han då garantin hade löpt ut .
2008 gick mitt 1 1/2 år gamla chopper spö av det small av i kastet på tjockaste stället .
Jag tyckte det var mycket märkligt jag åkte in till lundgrens .
Var inga problem att få ett nytt fast garantin hade gått ut.
Det gör ju att jag köper nästan alla mina spön där för blir man bra behandlad kommer man tillbaka.
/Fredrik
Måste bara fråga hur du kan smutskasta olika butiker efter hur du knäcker spön? handhavande av matriella ting har en stor påverkan.
oavsett vilket spö man köper på marknaden så finns det garantier, lika väl som det finns inköpsdatum på kvittot,
Tror inte någon butik skulle strula om samma kund kommer in vartannat år med kvitto och med ett knäckt spö, däremot skulle nog frågan om "lite tips kanske" komma upp ....
Mvh Fredde Bolin
Kommentera
-
Hej Mathias, Klassat till 110g men klarar lätt lite till. Utan att vara partisk med tanke på att jag och henrik designat spöt så är det otroligt härligt att fiska med och det finns inte riktigt ett liknande spö på marknaden idag. Funkar klockrent att veva bustrar, tailar och framförallt spinnerbaits med.
Mvh
Nicklas
Söder SportfiskeSportfiskeprylar.se - Söder Sportfiske AB
För Sportfiskare, av Sportfiskare - Vi har inte råd att sälja skräp!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sportfiskeprylar.se Visa inläggHej Mathias, Klassat till 110g men klarar lätt lite till. Utan att vara partisk med tanke på att jag och henrik designat spöt så är det otroligt härligt att fiska med och det finns inte riktigt ett liknande spö på marknaden idag. Funkar klockrent att veva bustrar, tailar och framförallt spinnerbaits med.
Mvh
Nicklas
Söder Sportfiske
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mj4x4 Visa inläggFundera på skaffa ett spinn gäddspö/gäddpåk.
Det ska andvändas för kasta först och främst vanliga wobbler från ca 30-100g (Nillsmaster till 23cm westins jätte)
men det kan ev bli någon gäddspinnare och gummibete åxå.
Jag har funderat på ett 9fots jag ska både kasta från land och båten.
mvh m
Lycka tepripps blå -en klass för sej
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 717 visningar
0 gillar