Fundera på skaffa ett spinn gäddspö/gäddpåk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fundera på skaffa ett spinn gäddspö/gäddpåk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av pripps blå Visa inlägg
    Kan rekommendera st croix premier upp till 3 oz, ska man kasta bullar och andra drag +100gr så kan det vara läge och kliva upp till ett 6oz. Själv kör jag med 7`6 premier, både ett 3 oz och ett 6 oz med förlängda bakhandtag. Många av de spön som det står att de ska klara 120-140 gram är ofta överklassade och svampar rejält när man dänger +110gr vilket förr eller senare resulterar i att spöt går sönder. Sen beror det på om du vill ha ett delbart spö el inte, action mm. Åk till mässan och kläm och känn och fråga fråga fråga, ofta har de som står där en massa erfarenhet samtidigt som du säkert kan få provkasta och hänga på beten med olika tyngd osv. Det kommer ju mycket nytt iår!!
    Lycka te
    Är det samma spö som du köpte av mig i Ärla när du dängde upp ett drag i granen

Fan, smart att förlänga handtaget.. Lite trevligare då. Var väldigt kort från början.

Kommentera

Är det någon som vet vad ett Grim Reaper väger?

Kommentera

Ursprungligen postat av mj4x4 Visa inlägg
        Är det någon som vet vad ett Grim Reaper väger?
        Bara för att jag är en så snäll människa vägde jag spöet 254 gram.

Kommentera

finns på rea just nu. tycker det är väldigt billigt och prisvärt, äger ett själv. 8fot, -100gr, 4delat haspelspö från daiwa

Kommentera

Ursprungligen postat av Denzar Visa inlägg
            Bara för att jag är en så snäll människa vägde jag spöet 254 gram.
            Det var snällt!!
            Går det som lätt?

Kommentera

Var och klämde på Daiwas Procaster spinnspön idag. två delade. 8 fotaren kändes kanon till tyngre wobbler/spinnbete.
              9 fotaren har betydligt mer ryggrad och föll mig i smaken trots att bakhandtaget var väl lite långt.
              De ligger på runt 110:- och verkar klockrent till det priset.
              Hittade dock ingen kastvikt angiven på de.

Kommentera

Ursprungligen postat av Denzar Visa inlägg
                Är det samma spö som du köpte av mig i Ärla när du dängde upp ett drag i granen

Fan, smart att förlänga handtaget.. Lite trevligare då. Var väldigt kort från början.
                Nej, det har jag när jag jerkar, det var ett 7fot 6oz och 2-delat premier, har förlängt det också, har försökt ibland att gå tillbaka till mina gamla spön men mina st.croix är oslagbara. känslan att kasta tyngre drag är fantastisk i dessa spön, därav grankastet hehe.
                pripps blå -en klass för sej

Kommentera

Ursprungligen postat av Kattman Visa inlägg
                  Var och klämde på Daiwas Procaster spinnspön idag. två delade. 8 fotaren kändes kanon till tyngre wobbler/spinnbete.
                  9 fotaren har betydligt mer ryggrad och föll mig i smaken trots att bakhandtaget var väl lite långt.
                  De ligger på runt 110:- och verkar klockrent till det priset.
                  Hittade dock ingen kastvikt angiven på de.
                  berätta gärna var de finns att köpa för 110:-, ja för det priset får du inte ens en gammal björkkvist av mig haha. skämt åsido så känns deras spön väldigt prisvärda

Kommentera

Ursprungligen postat av mj4x4 Visa inlägg
                    Det var snällt!!
                    Går det som lätt?
                    Det tycker jag allt att det gör, tyngre spön finns det i alla fall.

Vikt har faktiskt väldigt lite betydelse på spön, balans är mer viktigt och även om dem väger mycket och är framtunga så blir man van. Jag fiskade hela sommarn med ett Hamer (väger mycket och är framtungt) och när man väl vänjer sig så är det inget man tänker på.

Jag testade ett 1 oz (28g) spinnerbait med mitt Grim Reaper och det fungerade bra, men såklart var det inte optimalt.

Kommentera

jag har hadlat för kanske 10 000 kr undert 15 år på söder sportfiske /fd Berras söder . Går ett spö av kan vara många andledningar . Då får man göra en bedömning i butiken . Det kan faktiskt vara fel på spöt också . När jag kom in med mitt trasiga Lf Chopper hos lundgrens så såg dom att spöt såg välvårdat ut . Jag förvarar min spön i tub å aldrig tacklade i bilen .
                      Är klingan repig för att det stått mot ex broräcket i strömmen får jag väll skylla mig själv .

Hade dom sagt att spöt gått ut sortimentet så hade dom kunnat erbjuda ett bra pris på nåt nytt motsvarnde .Men det är inte försent spöt står i Olas garage .

När vi ändå pratar spön så har vi Singna pike spöt 2 olika kompisar till mig har haft av 2 sånna spön var . Men dom accepterar de å köper nytt utan att klaga . Vad är det för konsumentskydd man har man betalar dyra pengar å så går grejerna sönder bara efter några fisketurer .

/Fredrik

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 755 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S