Fundera på skaffa ett spinn gäddspö/gäddpåk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fundera på skaffa ett spinn gäddspö/gäddpåk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Greys har en del trevliga spö.

Kommentera

Grim Reaper har ingen "frånvikt" utan är bara klassat upp till 110 gram.

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
        I min kräsna värd finns det 3 olika spön att välja mellan som är 9 fot . Spöna ska vara lätta ha långt bakhandtag å givetvis delbara . Odelbara spön finns inte på kartan . Alla 3 spöna verkar vara likvärdiga i aktion om jag förstått det rätt .

Bara att åka upp till mässan å klämma på alla 3 så får du se vilket du tycker är mest prisvärd .

Både CWC å Savagear har återförsäljare av sina spön där av måste 1 till i kedjan tjäna pengar på dom måste vara därför dom är dyrare .

Sen kan man fråga runt lite hur det är med garantier osv .

Jag har tyckt att söder sportfiske är en bra affär men det känns lite som elgiganten ibland . Dvs du får bra service när du köper nytt men går nåt sönder så får du ingen hjälp .

Min kompis bröt av sitt 10 fots Edge spö på semestern när han skulle reklamera det så var dom inte intreserade av att hjälpa han då garantin hade löpt ut .

2008 gick mitt 1 1/2 år gamla chopper spö av det small av i kastet på tjockaste stället .
        Jag tyckte det var mycket märkligt jag åkte in till lundgrens .
        Var inga problem att få ett nytt fast garantin hade gått ut.

Det gör ju att jag köper nästan alla mina spön där för blir man bra behandlad kommer man tillbaka.

/Fredrik

Måste bara fråga hur du kan smutskasta olika butiker efter hur du knäcker spön? handhavande av matriella ting har en stor påverkan.
        oavsett vilket spö man köper på marknaden så finns det garantier, lika väl som det finns inköpsdatum på kvittot,
        Tror inte någon butik skulle strula om samma kund kommer in vartannat år med kvitto och med ett knäckt spö, däremot skulle nog frågan om "lite tips kanske" komma upp ....

Mvh Fredde Bolin

Kommentera

Det fans ett gäddspö designat av David Lundqvist. Är det någon som kan gämföra det med Grim Reaper.
          Med vänlig hälsning, m

Kommentera

shimano beastmaster 50-100g. funkar kanon till både beten runt 40g till 100g+!

Kommentera

Hej Mathias, Klassat till 110g men klarar lätt lite till. Utan att vara partisk med tanke på att jag och henrik designat spöt så är det otroligt härligt att fiska med och det finns inte riktigt ett liknande spö på marknaden idag. Funkar klockrent att veva bustrar, tailar och framförallt spinnerbaits med.

Mvh
              Nicklas
              Söder Sportfiske
              Sportfiskeprylar.se - Söder Sportfiske AB
              För Sportfiskare, av Sportfiskare - Vi har inte råd att sälja skräp!

Kommentera

Grim reaper är riktigt skönt, testade bara mitt en gång men det var inga problem att kasta och fiska westinare, spinnare med #8 blad (Bump n Grind).
                Rekommenderas!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sportfiskeprylar.se Visa inlägg
                  Hej Mathias, Klassat till 110g men klarar lätt lite till. Utan att vara partisk med tanke på att jag och henrik designat spöt så är det otroligt härligt att fiska med och det finns inte riktigt ett liknande spö på marknaden idag. Funkar klockrent att veva bustrar, tailar och framförallt spinnerbaits med.

Mvh
                  Nicklas
                  Söder Sportfiske
                  Jag får ringa till er nästa vecka!!

Kommentera

Jag tvivlar dock på att Grim Reaper verkligen är nått att ha för 30g~ prylar om det "pallar lite mer" efter 110g och man ska kunna dänga AE;s etc. Nu har jag inte testat spöt, men det låter en aning underligt i min värld.

Kommentera

Ursprungligen postat av mj4x4 Visa inlägg
                      Fundera på skaffa ett spinn gäddspö/gäddpåk.
                      Det ska andvändas för kasta först och främst vanliga wobbler från ca 30-100g (Nillsmaster till 23cm westins jätte)
                      men det kan ev bli någon gäddspinnare och gummibete åxå.
                      Jag har funderat på ett 9fots jag ska både kasta från land och båten.

mvh m
                      Kan rekommendera st croix premier upp till 3 oz, ska man kasta bullar och andra drag +100gr så kan det vara läge och kliva upp till ett 6oz. Själv kör jag med 7`6 premier, både ett 3 oz och ett 6 oz med förlängda bakhandtag. Många av de spön som det står att de ska klara 120-140 gram är ofta överklassade och svampar rejält när man dänger +110gr vilket förr eller senare resulterar i att spöt går sönder. Sen beror det på om du vill ha ett delbart spö el inte, action mm. Åk till mässan och kläm och känn och fråga fråga fråga, ofta har de som står där en massa erfarenhet samtidigt som du säkert kan få provkasta och hänga på beten med olika tyngd osv. Det kommer ju mycket nytt iår!!
                      Lycka te
                      pripps blå -en klass för sej

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 717 visningar
                      0 gillar