Grim Reaper spöt gör sig bättre med lite större beten. Till 30g väljer jag ett annan spö.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fundera på skaffa ett spinn gäddspö/gäddpåk
Collapse
X
-
Var och köpte Grim Reaper igår och kände på det, kändes underbart. Rappt, lagom styvt, men ändå med fint djup, lätt, lagom långt handtag och overallängd. Sen är ju ringarna och rullfästet kvalité också!
Men har lite svårt att prova det nu på isen
Kommentera
-
Ja alltså det finns ju bra spön sen finns det dugliga.
Hade Zalt Solö innan jag skaffade Edge TPR 10fotaren, kan bara säga att skillnaden är större än man tror.
Zalt spöna ska inte jämföras med finare spön enligt mig iaf.
Jag skulle köra på spöna som Jerklimpish nämnde, ser ju bra goa ut allihopa.Skitfiske då!!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ludde863 Visa inläggNån som har något att säga om Savage Gear MP Trigger? Är lite sugen på 9ft'n, 40-100g. Hur stor skillnad är det på detta spö och Grim reapern, skiljer ju rättså mycket i pengar mellan dessa.
Kommentera
-
Hej! Roligt att ni liksom vi är nöjda med Grim Reaper spöt. Kände bara att jag måste förtydliga gällande Edge spöt som hade gått av. Det är ett spö som utgått ur sortimentet och vi hade ingen möjlighet att få tag i toppdel/spö från leverantör. Då det även var utanför den tvååriga garantin så kan vi heller ej få ersättning från leverantören. Vi har även sedan i september sett till att vi har en reklamationsansvarig (Martin) som styrt upp vår handläggningstid med garantier med bravur. Gällande MP Pro och Grim Reaper så är det två olika spön med olika egenskaper. Grim Reaper är rappare, snabbare och mer tryck i. MP Pro mer helaktion och en "lugnare" aktion med betesvikt passande upp till runt 80gr. (svårt att förklara med ord). Personligen gillar jag bägge modellerna även om hjärtat klappar extra för vårt eget spö såklart
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Henrik S Visa inläggGällande MP Pro och Grim Reaper så är det två olika spön med olika egenskaper. Grim Reaper är rappare, snabbare och mer tryck i. MP Pro mer helaktion och en "lugnare" aktion med betesvikt passande upp till runt 80gr. (svårt att förklara med ord). Personligen gillar jag bägge modellerna även om hjärtat klappar extra för vårt eget spö såklart
Kan du även jämföra Grim Reaper med BFT Hellbender?
Vänligen
Tommy
Kommentera
-
Hej Tommy!
Har inte fiskat med Hellbender men vi har dem i butiken. Intrycket är att det är ett kraftigare spö med en "stummare" aktion. Vill man ha ett spö för beten 100gr+ så lär det vara ett bra alternativ. Det är dock en annan sak att fiska med spöt mot att känna på det och för fullständig jämförelse mellan spön så får du veta i vår
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 755 visningar
0 gillar