Fundera på skaffa ett spinn gäddspö/gäddpåk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fundera på skaffa ett spinn gäddspö/gäddpåk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fundera på skaffa ett spinn gäddspö/gäddpåk

Fundera på skaffa ett spinn gäddspö/gäddpåk.
    Det ska andvändas för kasta först och främst vanliga wobbler från ca 30-100g (Nillsmaster till 23cm westins jätte)
    men det kan ev bli någon gäddspinnare och gummibete åxå.
    Jag har funderat på ett 9fots jag ska både kasta från land och båten.

mvh m

Hej Mathias! Det finns ett spö som jag tycker passar klockrent till din fina rulle; LF Chopper trigger från Lundgrens fiske :-)

Kommentera

Grim Reaper by Söders Sportfiske. Jag har använt det flitigt under hösten och är mycket nöjd. Finns trådar här på FS om detta spöt. Rekommenderas.

Kommentera

I min kräsna värd finns det 3 olika spön att välja mellan som är 9 fot . Spöna ska vara lätta ha långt bakhandtag å givetvis delbara . Odelbara spön finns inte på kartan . Alla 3 spöna verkar vara likvärdiga i aktion om jag förstått det rätt .

Bara att åka upp till mässan å klämma på alla 3 så får du se vilket du tycker är mest prisvärd .

Både CWC å Savagear har återförsäljare av sina spön där av måste 1 till i kedjan tjäna pengar på dom måste vara därför dom är dyrare .

Sen kan man fråga runt lite hur det är med garantier osv .

Jag har tyckt att söder sportfiske är en bra affär men det känns lite som elgiganten ibland . Dvs du får bra service när du köper nytt men går nåt sönder så får du ingen hjälp .

Min kompis bröt av sitt 10 fots Edge spö på semestern när han skulle reklamera det så var dom inte intreserade av att hjälpa han då garantin hade löpt ut .

2008 gick mitt 1 1/2 år gamla chopper spö av det small av i kastet på tjockaste stället .
        Jag tyckte det var mycket märkligt jag åkte in till lundgrens .
        Var inga problem att få ett nytt fast garantin hade gått ut.

Det gör ju att jag köper nästan alla mina spön där för blir man bra behandlad kommer man tillbaka.

/Fredrik

Kommentera

Som andra har sagt så tor jag att SG grim reaper kommer att vara riktigt trevligt, jag har bara hunnit provkastat mitt än så länge! Det har varit ganska många trådar här på forumet om just gäddspinnspön under hösten så sök gärna lite så kommer du få många tips.
          http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Strike giant 8,6 -150 kan du hitta billigt begagnat,, o funkar hur bra som helst.

Kommentera

St. croix premier 8fot -3oz är mitt favoritspö för spinnfiske efter gädda med wobblers, tailbeten, gummibeten och spinnare. kastar upp till 110g med det utan problem.

Annars gillar jag Lf chopper trigger 9fot -120g. Mycket skönt spö det också!
              Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Vad är min vikten på SG grim reaper ?
                någon som har koll på hur lätta beten det går att kasta med det?

mvh m

Kommentera

Edge kommer med några ny spön som tydligen ska vara riktigt grymma, bör väl gå att se på mässan.
                  Catch for the moment and Release for the future.[FONT=Impact][/FONT]

Kommentera

jag har ett LF/rst chopper trigger till precis det fisket du vill ha spöet till. och tycker det är ett helt fantastiskt spö som gör jobbet perfekt. har dock inte testat dom andra spöna som näms här i tråden.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 716 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04