Hjälp vilken lågprofilsrulle till jerkbait? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp vilken lågprofilsrulle till jerkbait?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Riktiga kommentarer hippo. Toro eller curado räcker mer än nog för gäddfisket här hemma, om man vill nog ha en lp rulle.
    Och jag skriver inte att toro är sämre än curado. Jag tror att jag är inte kvalificerad nog för att kunna säga så, fast om jag hade en toro ,då skulle den gå så fint, så fint, jag lovar. Att jag uttrycker mig på det sättet beror det på att Jag plussar ihop det lilla jag kan om svenska marknaden med den amerikanska och resultatet blir som det är.

Daiwa Luna är en mkt bra kopia av Calcutta TE, inte mer.

Häls /T

Kommentera

..sant Tony. Handhavande och skötsel är A och O! Min personliga åsikt är att Curado 300D ger ett högre kvalitetsintryck, men jag föredrar Toron till Gäddfiske då den har synkad linspridare, klart kraftfullare invevning vid hög belastning...samt så kastar den riktigt, riktigt bra! Har heller inte haft några problem med Torosarna, men är oxå pedantisk! Går vi ned ett snäpp i storlek och jämför Curado 200D mot Revo SX så tycker jag att Curadon är att föredra..

Kommentera

Tack för alla svar och tips!
        Då är ju bara frågan om det går att få tag i en vänstervevad Revo Toro? Winch finns ju som vänster men hur är det med dom vanliga eller är det samma rulle som Revo Toro? Hittade ingen info i katalogen.
        Eller skall jag kanske fortsätta med min 5501C3 till tyngre beten och jerk och köra en lågprofilare till mitt andra gäddspö? Har nästan helt övergett mina haspelrullar till förmån för multirullarna, mycket för att jag trivs bättre med spinn- än haspelspön. Känns bättre att hålla i och bekvämare på nåt sätt. Jag har absolut inget problem att hålla om min C3a när jag fiskar så att ha en lågprofilrulle är inte för att jag har små labbar direkt.
        Skulle vara trevligt att ha en rulle till varje spö när man är ute. Men jag kanske helt enkelt skall överge tanken på lågprofil? Såg att Penn har två varianter som lågprofil nu, Pursuit och Sargus. Är det någon som har erfarenhet av dom? Sargus som haspel är ju en tämligen robust rulle.

Kommentera

Jag är tacksam för alla svar.
          Idag var jag in på olika butiker och jag kommer nog köpa mig en revo toro för dom skulle få in ett parti av dom om några veckor och den skulle kosta ca 2000.
          Annars blir det att köpa en curado om jag avaktar lite
          sigpic

Kommentera

vi kommer få in ett 20 tal revo toro inom ett par veckor på willys.51hs vänstervevade
            UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
            minken.bloggsida.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av minken Visa inlägg
              vi kommer få in ett 20 tal revo toro inom ett par veckor på willys.51hs vänstervevade
              Det var jag som var in på willys idag och prata om rullarna :P
              Jag kommer nog förmodligen köpa en revo toro 51hs av er när ni får in dom.
              Lite beroende vad ni setter för pris dock, men tyckte ni sa ca 2000:-
              sigpic

Kommentera

Har provat toro men Revo Aoura elite slår toron med hästlängder....Kan rekomendera den varmt....lite dyrare dock...
                Daniel Granholm
                Tävlingsansvarig Svenska Gäddklubben

Kommentera

Ursprungligen postat av Fifty Visa inlägg
                  Var hittar du uppgifterna om betesvikt på de rullarna?
                  Det är av egen erfarenhet, jag tycker det helt enkelt.

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Det är det han tror. Curadon klarar mkt mer än så. Häls /T
                  Ja den KLARAR garanterat mer, MEN jag vill ha synkad linspridare till tunga beten då jag tycker att det passar bättre.

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
                    Ja den KLARAR garanterat mer, MEN jag vill ha synkad linspridare till tunga beten då jag tycker att det passar bättre.
                    Synkad linspridare är inget som en curado 300 behöver.... Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
                      Det är av egen erfarenhet, jag tycker det helt enkelt.
                      Ok. Så du har fiskat med båda rullarna? Isf undrar jag vilken som kastar längst? Är det toron tack vare synkade linspridaren vid utkast? Skiljer det mycket i kastlängd eller är det marginellt?

Vänligen
                      Tommy

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 705 visningar
                      0 gillar