Hjälp vilken lågprofilsrulle till jerkbait? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp vilken lågprofilsrulle till jerkbait?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    60 modellen borde kasta bättre en 50 om man nu är ute efter kast-längder, går efter dom vanliga runda rullarna när jag säger det..... 5000 är bekvämare att greppa en 6000 vilket jag ser som den ända fördelen på alla andra punkter tycker jag mer om 6000 storlek, borde bli samma på Torron.....
    Var å klämde på både 50 och 60 storleken och tog med mitt gäddspö för att se hur balansen blev. Till min förvåning tyckte jag bättre om 60 storleken trots att jag har små händer, men jag jerkar inte utan spinnfiskar. Håller ibland framför rullen eller lite runt den med tummen på vänstergaveln. Toron i 60 storleken kändes mycket bättre än en classicamba. Tror att eftersom vikten mellan 50 och 60 skilje sig på typ 10 gram blev det ingen vinglighet som jag ibland har upplevt med större rullar. Eftersom jag kör spinn tror jag den större blir valet då den borde kasta bättre med grövre lina, samt även bör passa bättre med den medföljande powerveven som jag tänkt använda.
    /H

Kommentera

• Ursprungligen postat av Aaaland Visa inlägg
      Revo Toro 51 Enda Alternativet inom lågprofil som pallar tungt Jerkfiske enligt mig.
      Forumtrollar du eller ?

Min curado har överlevt några av mina fiskekompisars toro...., så med detta vill jag säga att så dålig är den inte.
      I USA , där curado 300 säljs som smör och har en större marknadsandel än toro (vilket är inte fallet här hemma) , det är toro som dominerar klagomålen ändå, så även solen har fläckar...

Häls /T
      Senast ändrad av tonyex; 2012-01-13, 18:49.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
        Kan nog vara lite si och så med nöjdheten.

http://www.bdoutdoors.com/forums/fis...ers-users.html
        Där ser man. Bra jobbat Wadman!
        En rulle som kostar såpass mkt pengar ska inte ha sådana fel, det tycker jag iaf. Häls /T

Kommentera

• Tack så väldigt mycket Wadman, hade inte varit kul om jag lagt nära 6000 kr på en rulle med den typen av fel Har ni något annat förslag på rullar som ser lika hemska ut men är bra??

Jag kollade bara ett par tester och där fick den högre betyg en Shimano rullar i samma pris-klass.... Bättre att avvakta ett tag med den lilla stridsvagnen till dom har fått ordning på allt.
          Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-01-13, 19:27.

Kommentera

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
            Ja, jag håller med, det är svårt att hitta en fullare rulle, fast ägarna verka nöjda iaf. Häls /T
            Jag har bara testfiskat en Pluton i drygt 1 timme, men jag har aldrig känt på maken till gäddrulle.

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              Har ni något annat förslag på rullar som ser lika hemska ut men är bra??
              Kan du stå ut med att rullen förutom att vara bra, även har schyssta linjer så

Kommentera

• Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
                Kan du stå ut med att rullen förutom att vara bra, även har schyssta linjer så

http://www.japantackle.com/Shimano/Shimano_Conquest.htm
                Lägg till en bild på "the number 1" oxå.

Föresten, denna sida gillar jag skarpt:

http://www.japantackle.com/Limited_edition.htm

Om jag fick välja en rulle därifrån , då skulle jag välja en Daiwa Millionaire HL-SSS Ringa 103/103L eller en Daiwa I'ze Millionaire Light 103/103L. Fantastiska fiskerullar!

Häls /T
                Senast ändrad av tonyex; 2012-01-13, 21:03.

Kommentera

• Japantackle är en farlig sida. Man blir som ett barn i en godisbutik. (dyrt godis!)

Kommentera

• Snacka om godis, dyrt godis Ryoga rullen ser ut som en Pluton, undrar om inte dom är besläktade ???? man får en lite annan syn på saker om man studerar den sidan, helt plötsligt förefaller det vi har butikerna tråkigt

Kommentera

• I Japan har de grejer vi bara kan drömma om. Om man skulle besöka ex plat så är det stor risk att det blir lyxfällan nästa..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 705 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04