Hjälp med nytt jerkspö.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med nytt jerkspö..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
    Jag har ett BFT Bandit 7,3' och må säga att jag blev förälskad i spöt direkt, varit lite tveksam till det delade bakre handtaget, men det är helt okej när du väl vant dig, handtagen är långa speciellt det bakre och handfästena är i kork, det som är med just 7,3 spöt är väl att det blir lite framtungt dels pga längden, klämde på 6'6an också men eftersom det bakre handtaget är så himla långt så blir spöt lite kort jämfört med andra 6'6 spön, även fast man jämför från rullfäste till toppen.

Har du chans att känna på alla spön så gör det, själv har jag letat länge efter Strike pro MKII concept 6,8' men då jag kom över ett helt nytt Bandit spö för 1000kr på utförsäljning så slog jag till.

Mycket är ju vilket spö du själv föredrar, vissa tycker så och andra tycker annorlunda, är du jätte nöjd med ett t.ex. SG woody så slår det antagligen vilket annat spö som helst just för dig.
    Det är klassat till 180g har jag för mig? Hur är det att drilla fisk på?
    Ska kolla på några imorgon, får se hur det slutar...

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
      Det är klassat till 180g har jag för mig? Hur är det att drilla fisk på?
      Ska kolla på några imorgon, får se hur det slutar...
      Ja glömde så klart att nämna att det var -180g, men om du kastar beten på 150g (har för mig att du skrev max 150g) så ska du ju hellre ha ett 180g än ett 160g som ligger precis i kanten på vad du kastar. Hade ett SG pro jerk -150g och ja beten över 100g gick inte att kasta alls med det spöt... tror SG failar lite med sin kastvikts märkning...

Har inte drillat någon fisk än, men spöt har skaplig aktion och inte allt för styvt heller, gissar på att dom kan hålla spöt lite mjukare pga längden.
      Du får ju dock tänka på om du överväger 7'3 spöt att det är väldigt långt att jerka med från land, såvida du inte innehar talangen att jerka snett och uppåt.

Nöjer du dig dock med ett kortare spö så är väl 6'6an ett bra val, även LF Ripper är fint, dock är det väl inte kork handtag? eller?

Jag hade valt strike pro 6'8 men det är mest för det är jävligt skönt medans holken och rullfästena inte håller riktigt samma kvalite som t.ex. Bandit.

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
        Ja glömde så klart att nämna att det var -180g, men om du kastar beten på 150g (har för mig att du skrev max 150g) så ska du ju hellre ha ett 180g än ett 160g som ligger precis i kanten på vad du kastar. Hade ett SG pro jerk -150g och ja beten över 100g gick inte att kasta alls med det spöt... tror SG failar lite med sin kastvikts märkning...

Har inte drillat någon fisk än, men spöt har skaplig aktion och inte allt för styvt heller, gissar på att dom kan hålla spöt lite mjukare pga längden.
        Du får ju dock tänka på om du överväger 7'3 spöt att det är väldigt långt att jerka med från land, såvida du inte innehar talangen att jerka snett och uppåt.

Nöjer du dig dock med ett kortare spö så är väl 6'6an ett bra val, även LF Ripper är fint, dock är det väl inte kork handtag? eller?

Jag hade valt strike pro 6'8 men det är mest för det är jävligt skönt medans holken och rullfästena inte håller riktigt samma kvalite som t.ex. Bandit.
        Med 160g har jag lite marginal, 7,3 fot är inte aktuellt för mig. Savage Gear är inte heller aktuellt.
        Dock jerkar jag åt sidan om det behövs. LF Ripper har inte kork, men det har en mycket hårdare foam som var extremt skön att hålla i, så av den anledningen spelar det ingen roll!
        Jag kommer att känna på tre spön som är aktuella imorgon, det är: Daiwa Luna Predator 6,9, Strike pro Contact 6,8 och BFT Bandit 6,6’ Jerkbait. Rippern har jag kännt på och den är väldigt intressant.

Kommentera

Med 160g har jag lite marginal, 7,3 fot är inte aktuellt för mig. Savage Gear är inte heller aktuellt.
          Dock jerkar jag åt sidan om det behövs. LF Ripper har inte kork, men det har en mycket hårdare foam som var extremt skön att hålla i, så av den anledningen spelar det ingen roll!
          Jag kommer att känna på tre spön som är aktuella imorgon, det är: Daiwa Luna Predator 6,9, Strike pro Contact 6,8 och BFT Bandit 6,6’ Jerkbait. Rippern har jag kännt på och den är väldigt intressant.
          Låter bra det, hoppas att du hittar något som passar just dig

Kommentera

Det blev ett Daiwa Luna Predator 6,9fot 130-180g.
            Spöt känns extremt skönt, måste testa det till helgen!!

Kommentera

Klämde och kände på ett sådant igår i lokala affären.. Skulle man ju inte ha gjort!
              Kändes grymt bra !
              Kan inte vara annat än ett jäkligt bra val !

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                Klämde och kände på ett sådant igår i lokala affären.. Skulle man ju inte ha gjort!
                Kändes grymt bra !
                Kan inte vara annat än ett jäkligt bra val !
                Haha! Var faktiskt å slängde ett par kast i lyset från bilen nu! Det känns grymt!
                I helgen ska jag drilla Gädda om inte isen lägger sig!

Kommentera

Det är förmodligen ett kanon spö. Dessutom till ett vettigt pris, det är bara att gratulera. Ska in till Kamms i dagarna för att titta på en annan typ av spö. Ska då göra allt för att låta bli att känna på Predatorn så kanske jag kan sitta nöjd med Rippern ett tag till..

/ Björn

Kommentera

Ursprungligen postat av Bjorn Visa inlägg
                    Det är förmodligen ett kanon spö. Dessutom till ett vettigt pris, det är bara att gratulera. Ska in till Kamms i dagarna för att titta på en annan typ av spö. Ska då göra allt för att låta bli att känna på Predatorn så kanske jag kan sitta nöjd med Rippern ett tag till..

/ Björn
                    Tyvärr tror jag att det var det sista jag köpte...
                    Jag svänger inom nästa gång jag är i Hoby så du får känna på det, Rippern var definitivt inte dumt det heller!

Kommentera

Vad gjorde att valet föll på Lunan och inte rippern?

Står i det valet själv, så därför jag blev lite nyfiken

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 359 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist