Hjälp med nytt jerkspö.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med nytt jerkspö..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
    Ja så brukar det vara, med typ alla spön utom Fig Rig, det väger bly

LF Ripper är det bästa jerkspöt jag använd, grymt bra spö men jag vill ha lite styvare spön (så man kan jerka Dunwright Dancer 8.5")
    Skulle jag köpa ett spö för normalt jerkbaitfiske med normalstora beten så hade jag inte tvekat på att köpa ett Ripper!
    Vilka mer spön i den prisklassen har du testat?

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
      Jo, jag förstår att priset följer med kvalitén (oftast), men det känns som att pristaket (för mig) ligger runt 1500kr. Jag har svårt att motivera mig själv till ett dyrare köp.
      Ett spö jag är extremt nyfiken på är bft bandit 6,6", det ligger ungefär på smärtgränsen pengamässigt...
      Måste nog till en butik å känna...
      Ripper lockar trots priset, men jag har ingen möjlighet att klämma på det.
      första gången jag testade rippern blev jag förvånad över hur lätt det är och hur välbalanserat. det är ett riktigt fint spö.
      Senast ändrad av Krokodiljägaren; 2011-12-20, 19:31.

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
        första gången jag testade rippern blev jag förvånad över hur lätt det är och hur välbalanserat. det är ett riktigt fint spö. men jag gillar inte att han smyghöjer priserna så på det.. från 1600-2100 på ett år är rätt saftigt.
        2100kr är ju jäkligt saftigt när man får ett Daiwa Luna Predator 6101 XHFB 6,9fot 130-180gram för 1600kr! Hur står de sig mot varandra? Någon som testat båda?

Kommentera

Ingen som har testat BFT Bandit 6,6’ Jerkbait 160g?

Kommentera

Vilka mer spön i den prisklassen har du testat?
            Jaadu, bl.a FigRig, Savagear Woody och Daiwa Luna

Ingen kommer nära Ripper i känsla, Ripper är också perfekt balanserat.

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
              första gången jag testade rippern blev jag förvånad över hur lätt det är och hur välbalanserat. det är ett riktigt fint spö. men jag gillar inte att han smyghöjer priserna så på det.. från 1600-2100 på ett år är rätt saftigt.
              Men ska man väl köpa ett riktigt fint spö så tycker jag man kan lägga till ett par hundra lappar och få det bästa

Kommentera

Ingen som har testat BFT Bandit 6,6’ Jerkbait 160g?
                Jo många har, sök och du skall finna.

Kommentera

Jag kör med BFT Bandit 6,6 180 g och är grymt nöjd. Om du kastar beten upp mot 150 g så skulle jag säga att det spöt är lagom. Hatar när det känns för sladdrigt vid utkasten.

För mig så är detta spöt optimalt, varken för svampigt eller för påkigt. Jag har fiskat med både mjukare och styvare spön. Dom mjukare har kännts för sladdriga i utkasten och att man inte riktigt nitar större fiskar vid mothugg. Det styvare har tagigt bort känslan lite vid mindre fiskar, enligt mig fått sämre/hårdare gång på beten och så har jag tappat mer fisk.

Kommentera

Då har man fått känna på LF Rippern, kändes kanonfint!
                    Ska känna på några till innan jag bestämmer mig..

Kommentera

Jag har ett BFT Bandit 7,3' och må säga att jag blev förälskad i spöt direkt, varit lite tveksam till det delade bakre handtaget, men det är helt okej när du väl vant dig, handtagen är långa speciellt det bakre och handfästena är i kork, det som är med just 7,3 spöt är väl att det blir lite framtungt dels pga längden, klämde på 6'6an också men eftersom det bakre handtaget är så himla långt så blir spöt lite kort jämfört med andra 6'6 spön, även fast man jämför från rullfäste till toppen.

Har du chans att känna på alla spön så gör det, själv har jag letat länge efter Strike pro MKII concept 6,8' men då jag kom över ett helt nytt Bandit spö för 1000kr på utförsäljning så slog jag till.

Mycket är ju vilket spö du själv föredrar, vissa tycker så och andra tycker annorlunda, är du jätte nöjd med ett t.ex. SG woody så slår det antagligen vilket annat spö som helst just för dig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 306 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13