Hjälp med nytt jerkspö.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med nytt jerkspö..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg

Kort och gott...
    Om du ändå SKA byta upp dig så tycker jag att du bör lägga runt 2000. Du lär inte ångra dig!
    Ja, det kanske är så... Måste nog fundera på det!

Fortsätt gärna att fylla på med åsikter och erfarenheter!

Ingen som testat Bandit 6,6"?

Kommentera

Ursprungligen postat av christer Visa inlägg
      Daiwa powermesh tycker jag är det bästa jag använt och jag har kört med det spöt i flera år nu och inte hittat ett bättre spö. Vart bor du? Konga?
      Ja, ligger i södra småland.

Kommentera

Det lönar sig alltid att köpa dyrare. Värsta som finns är tunga klumpiga spön . Felet många gör är att dom köper nåt billigt å sen nån månad senare köper nåt dyrare . Bästa är att vänta till sportfiskemässan då finns alla tillverkare där . Dyrare spön väger i regel mindre.

/fredrik

Kommentera

Jag har ett spö i medelprisklassen (~1200kr) och ett billigt spö (499). Det roliga är att det dyra spöt använder jag nästan aldrig. För jag tycker inte det har lika fin aktion och samma känsla då man tar hem betena. Sen väger det mer än det billiga. Det billiga spöt är ett Stoxdal Hills Pike Pro 180. Sjukt mycke spö för liten peng.
          Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Jo, jag förstår att priset följer med kvalitén (oftast), men det känns som att pristaket (för mig) ligger runt 1500kr. Jag har svårt att motivera mig själv till ett dyrare köp.
            Ett spö jag är extremt nyfiken på är bft bandit 6,6", det ligger ungefär på smärtgränsen pengamässigt...
            Måste nog till en butik å känna...
            Ripper lockar trots priset, men jag har ingen möjlighet att klämma på det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gimlan Visa inlägg
              Jag har ett spö i medelprisklassen (~1200kr) och ett billigt spö (499). Det roliga är att det dyra spöt använder jag nästan aldrig. För jag tycker inte det har lika fin aktion och samma känsla då man tar hem betena. Sen väger det mer än det billiga. Det billiga spöt är ett Stoxdal Hills Pike Pro 180. Sjukt mycke spö för liten peng.
              Vilket spö är det du har i medelprisklassen?

Kommentera

Jag har själv ett ripper och är mycket nöjd med detta, har dock inte testat något annat i denna prisklass. Såg att de har lite rea på http://kamm.se/webshop.html i Karlskrona på lite olika jerkspö bla daiwa luna predator och versitale som verkar vara omtyckt av flera här på forumet.
                De verkar även ha strike pro och bft bandit så du kan jämföra på plats.

Jag bor i Bräkne-Hoby som inte ligger så långt från Konga ifall du har vägarna förbi kanske det går att ordna så du kan testa rippern. OBS det är inte till salu men det kan kännas lite tryggare att ha känt på det innan du lägger en beställning på Lundgrens.

MVH Björn

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                  Vilket spö är det du har i medelprisklassen?
                  Strike Pro Connector är det. Sen har jag ett BFT Dual Pike. Det köpte jag mest för att komma åt 7,6 fots toppen och ha en extra jerkpåk att låna ut ifall någon skulle behöva.
                  Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Ursprungligen postat av Bjorn Visa inlägg
                    Jag har själv ett ripper och är mycket nöjd med detta, har dock inte testat något annat i denna prisklass. Såg att de har lite rea på http://kamm.se/webshop.html i Karlskrona på lite olika jerkspö bla daiwa luna predator och versitale som verkar vara omtyckt av flera här på forumet.
                    De verkar även ha strike pro och bft bandit så du kan jämföra på plats.

Jag bor i Bräkne-Hoby som inte ligger så långt från Konga ifall du har vägarna förbi kanske det går att ordna så du kan testa rippern. OBS det är inte till salu men det kan kännas lite tryggare att ha känt på det innan du lägger en beställning på Lundgrens.

MVH Björn
                    Jag får nog sticka ner till kamm´s och känna lite!
                    Jag stannar gärna till i hoby och känner på rippern först, vore jättesnällt!

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
                      Dyrare spön väger i regel mindre.

/fredrik
                      Ja så brukar det vara, med typ alla spön utom Fig Rig, det väger bly

LF Ripper är det bästa jerkspöt jag använd, grymt bra spö men jag vill ha lite styvare spön (så man kan jerka Dunwright Dancer 8.5")
                      Skulle jag köpa ett spö för normalt jerkbaitfiske med normalstora beten så hade jag inte tvekat på att köpa ett Ripper!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 790 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13