Jerkspö till Bulldawgs? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkspö till Bulldawgs?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkspö till Bulldawgs?

Det är så att jag ska fiska bulldawg Magnum samt regular.. och eventuelt bull dawg doubel.
    och min fråga är.. duger detta spöt till fisket? klarar man utav att dänga iväg betena normalt och bra med detta spö...

tacksam för svar. behöver som sagt hjälp med detta.

mvh Daniel

Eller om någon av er har ett spö som orkar utav fisket köper jag gärna men som sagt tacksam för hjälp!

Själv har jag ett berkley pike selection -200g, jag gillar det, kanske i styvaste laget men det har ju hög kastvikt och lågt pris så då måste det bli så... Det du länkar till känns lite kort för min smak.

Kommentera

instämmer med Cannonball grymt spö är det

Kommentera

instämmer med Cannonball grymt spö är det

Kommentera

Gillar st.croix 7,6fot -6oz. Perfeket till magnumbullar.
          Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Ursprungligen postat av retry Visa inlägg
            Det är så att jag ska fiska bulldawg Magnum samt regular.. och eventuelt bull dawg doubel.
            och min fråga är.. duger detta spöt till fisket? klarar man utav att dänga iväg betena normalt och bra med detta spö...

tacksam för svar. behöver som sagt hjälp med detta.

mvh Daniel

Eller om någon av er har ett spö som orkar utav fisket köper jag gärna men som sagt tacksam för hjälp!
            jag har de spöet i 150 grams utförande och är inte alls nöjd med det.. det är väldigt överklassat.
            till de fisket du söker kör jag själv med ett http://shop.lundgrensfiske.com/product.asp?product=8856
            och det fungerar mycket bra. men jag använder spöet till tungre jerkar och sånt med. skulle jag köpt ett spö enbart för bulle fisket skulle jag valt ett längre 7.5-9 fot med längre bakhandtag. st croix har några spö för de fisket. men dom kostar lite mer än dom 800 beten.nu tar för de spöet

Kommentera

Köpte det här för 3v sen och är sjukt nöjd: http://www.attitudebaits.com/item.php?pid=6037 Kastar långt, skön mjuk fighting action i klingan för att klara av att kasta upp till 280gr beten.
              Kör med feta hemmagjorda spinnare, tailar, bulldawgs och självklart jerkar med det. Ska köpa ett likadant 8-9 fot spö till våren för det var så jävla grymt skönt.
              Fiske äventyr på:

http://brotherhoodofpikes.wordpress.com/

Kommentera

Håller med föregående, va själv inne på det du säger och testade mitt jerkspö 6,6 men för kort för att få nån kraft i kasten med gummibeten. Konstigt nog så funkar kompakta jerkar i samma vikt utmärkt men gummibeten modell större känns som att det kräver lite längre. Provade ett 9 fot, dock inget kvalitetsspö men betydligt bättre, tror runt 8 fot eller som lrokodiljägarn säger 7,6 till 9 fot blir optimalt för det fisket tror jag också. är själv inne på ett St Croix efter att ha pratat med Tonyex och Totte om detta spö.

Men Bull dawg spöt Jerk apan nämnde har jag också sneglat på. Samt LF spön
                Senast ändrad av Exxet; 2011-11-17, 20:50.
                Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Köp ett "The Hamer" designat till magnum bullar.. Ett St Criox 7,6 är stötigt, man tappar många med så stort tungt bete och stum klinga.
                  Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Med det spöt kommer du nog inte många meter med Bulldawgs, absolut minst 7'6 långt tycker jag du ska ha.
                    Har ett Strike Pro "The Hamer" till bullar och andra stora beten, funkar skitbra! Inte det billigaste men värt pengarna, det finns massor med odelade spön som funkar bra men inte så många tvådelade.

I vår kommer även Tackle Industries att göra tvådelade 6 och 12 oz 9' spön som kan skickas till Sverige, dem har fått grymt bra kritik (teleskop handtag och odelade) i USA. Jag kommer köpa ett och testa iallafall.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 717 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04