Dålig kastlängd med ambassadeur c3 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dålig kastlängd med ambassadeur c3

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
    STOP!! C-vikterna sitter på VEVSIDAN!
    Sorry, my bad!
    Har pillat för mycket på mina Revo Inshore och Toro så glömde det helt att de sitter på andra sidan !

Tack för notisen Kanonballen !
    Senast ändrad av HenkeW; 2011-11-12, 22:55.

Kommentera

ingen som har en bild på hur det ser ut?

Kommentera

Läs artiklarna på UTs hemsida.
        Där står mycket matnyttigt!
        Extensive selection of high-quality domain names. Knowledgeable, friendly customer support.

Wreckbender har en skitbra "smörjtråd" under artiklar här på forumet, där är det med bilder också.

/ Henke

Kommentera

intressant det här, har själv funderat en del på c-bromsen, jag har 3 intryckta och 1 bort tagen då den var trasig, så det betyder alltså att jag inte har några aktiva alls?

Blir att justera lite till nästa år då.

Angående kastlängd så håller jag med om att c3 kan kasta riktigt långt och mjukt och den bör göra det

Kommentera

Ja med 3 intryckta och en borta har du 0 aktiva, släpp först på 2 och lätta rejält på mek-bromsen, (tror du har bromsat med den) det blir ett helt annat uppförande på rullen, det är C-vikterna som styr under kastet genom att skapa friktion (centrifugal kraft) ju snabbare spolen snurrar ju mer kraft ger dom....

Det sitter en liten förhöjning på spol-axeln innan spolen, det är den som sätter spolen i kläm när du använder mek-broms, det sliter rejält på lagren när den ligger där och trycker konstant.....

Jag brukar klara mig på 2 C-vikter men det är inget jag tycker ovana skall prova
            Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-11-12, 23:41.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              Ja med 3 intryckta och en borta har du 0 aktiva, släpp först på 2 och lätta rejält på mek-bromsen, (tror du har bromsat med den) det blir ett helt annat uppförande på rullen, det är C-vikterna som styr under kastet genom att skapa friktion (centrifugal kraft) ju snabbare spolen snurrar ju mer kraft ger dom....

Det sitter en liten förhöjning på spol-axeln innan spolen, det är den som sätter spolen i kläm när du använder mek-broms, det sliter rejält på lagren när den ligger där och trycker konstant.....

Jag brukar klara mig på 2 C-vikter men det är inget jag tycker ovana skall prova
              Ja jag använder lite mek broms, inte över drivet mycket, brukar hänga en buster å ställa in så den faller ner i vattnet med lite motstånd å sen köra med det på alla beten, och bromsa rejält med tummen ibland, kommer testa lite tills nästa år, kanske köra 3 vikter och ingen mek broms till en början alternativt skaffa en 4-vikt

Kommentera

Betet ska falla likt en droppe. Då har du lagom inställning. Kastar lagomt långt, och får sällan skatbo. Släpper du på skruven så betet åker ner i vattnet med en jävla fart så kastar du längre, men då blir det skatbo om du inte har tummen och bromsar med den.
                sigpic www.EPfiske.se - Din boj i Hälsingland

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson
                  lossa dom 3 skruvarna på vev-sidan och lyft av gaveln C-vikts brickan sitter fast på spolen som ett stjärnhjul med 6 armar och en liten plastvikt på varje arm, dom vikterna är C-vikter. ...
                  Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
                  ... jag har 3 intryckta och 1 bort tagen då den var trasig, så det betyder alltså att jag inte har några aktiva alls? ...
                  Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Ja med 3 intryckta och en borta har du 0 aktiva ...
                  Hur många c-vikter finns totalt i den C3 som ni pratar om till slut? I mina C3 har jag antigen 2 eller 4 stift med vikter i plast som inte går att låsa. Sådana system med låsbara c-vikter har jag sett bara med 6 st. 4 vikts- och 2-viktssystemet har inga låsbara c-vikter. Alltså?
                  Tight lines!
                  CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Om han har 3 intryckta och en borta borde det gå att snäppa fast dom, jag gick efter det, samtliga rullar jag har är med 6 stifts utom en 2500 och en gammal 5000 som båda har 2, där kan jag antingen byta ut vikterna eller ta bort dom inget annat.....

Kommentera

Törs inte meka med min c3. Men det är sjukt störande att den inte kastar särskilt långt. Jag behöver inte bromsa alls med tummen på spolen oavsett hur lite kastbroms jag har.. Behöver inte heller bromsa med tummen när draget landar i vattnet då spolen stannar av sig själv.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 299 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13