Hjälp med val av Jerkutrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med val av Jerkutrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det ända man kan tillägga är väl om folk inte fiskat med denna typen av prylar är att aldrig försöka dra loss botten-napp eller annat med spö och rulle utan snurra linan runt något och dra tills någon länk i kedjan ger sig, varken rulle eller spö är gjorda för riktigt tjocka flät-linor, säger det för jag sett och hört saker som är rent mord på utrustningen.

Kommentera

Ja det är väl lätt att man rycker med spöt om man fastnar x) gör det själv ibland, finner det lite små knepigt att dra sig loss om man står i båt då båten har en tendens att driva iväg så du bara drar dig själv närmare botten nappet, fastnar jag i grenar å skit rycker jag ofta loss mig^^

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
        finner det lite små knepigt att dra sig loss om man står i båt då båten har en tendens att driva iväg så du bara drar dig själv närmare botten nappet,^^
        Om du får botten napp från båt är det väl bara att ro dit å dra från andra hållet!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
          Om du får botten napp från båt är det väl bara att ro dit å dra från andra hållet!!
          beror ju på vad man fastnar i:P Satt i en liten liten grästuva på botten för någon månad sen, rodde fram å tillbaka över platsen å drog å drog, satt som sten, ryckte lite men samma sak, tog tag i linan med fingrarna å drog (skit smart) skapliga skärsår efter det.

Löste sig när jag dök ner å drog i tafsen med en tång.

Lika dant om du sätter dig ordentligt mellan två stenar eller i ett stort trä någon lagt ut för abborr fiske på vintern...

Kommentera

Om du är ovan vid så pass tjocka flät-linor så kom ihåg att alltid dra loss botten-napp och sådant med händerna eller snurra linan runt något och dra annars lär inte prylarna hålla särskilt länge, om det står på rullen 185 meter 0:35 Nylon så innebär det ju 185 meter 10 kg lina, flät är alltid tunnare en nylon, alltså är rullen garanterad att klara 10kg lina, det går fint med tjockare flät-linor bara du är medveten om vad du gör...

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
              beror ju på vad man fastnar i:P Satt i en liten liten grästuva på botten för någon månad sen, rodde fram å tillbaka över platsen å drog å drog, satt som sten, ryckte lite men samma sak, tog tag i linan med fingrarna å drog (skit smart) skapliga skärsår efter det.

Löste sig när jag dök ner å drog i tafsen med en tång.

Lika dant om du sätter dig ordentligt mellan två stenar eller i ett stort trä någon lagt ut för abborr fiske på vintern...
              Jo de tro fan att det kan fastna rejält, men det först du gör när du inte får loss det är väl iallafall att flytta båten dit!

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                Jo de tro fan att det kan fastna rejält, men det först du gör när du inte får loss det är väl iallafall att flytta båten dit!
                beror på vad man fastnat i :P sitter man stenhårt så åker jag ju dit:P Men det jag menade är att om du åkt över till andra sidan draget å drar lite, så driver jag ju tillbaka över platsen å drar jag då så har jag snart en u-båt:P

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 707 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04