Hjälp med val av Jerkutrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med val av Jerkutrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tycker du ska titta på ett BFT stiff 6" 150gr
    Väldigt bra nybörjar spö enligt min mening. Men dock inget långkastar spö tycker jag :O

Kommentera

Haha Dennis å ditt Stiff:P

Rullen är riktigt fin, du kommer dock finna att den måste bli inkörd, är aningen trög i början men efter ett tag kastar den riktigt bra. är som en bils bromsar ^^

Spöt har jag hört gott om men aldrig testat, skulle annars kunna säga att BFT Bandit är enormt fint, dock lite dyrt, sen har du ju klassiker som luna och st croix. känn gärna på ett spö innan du köper det

Lina så håller jag med många om att 0.20 är för lite, minst 0.28 och då säger jag att du kommer bli missnöjd med linan, jag kör 0.32 men rekommenderar 0.36 för att minska att linan går av vid backslag ytterligare, jag kör Strike Wire Extreme och är nöjd som fanken med linan Dock så är antagligen Power pro eller sufix inte dåliga grejor heller

Kommentera

Jag tycker du ska köra haspel! Har haft 2 spinn jerk utrustningar med ambassadörer på, men fick prova en haspelvariant av en fiskeguide polare. Så jäkla skönt! En spinn-jerk utrustning får man liksom ingen riktig harmoni i. Balansen i spöet känns fel och det känns inte naturligt att hålla spöet på nått vettigt sätt. Detta gör att man är rätt slut efter att ha matat i 10 timmar. Så jag har köpt mig ett Edge Dynamic Powercast 8" 40-130g och en Shimano GTRA 4000 och 0.28 Suffix 832 braid på. Har beställt enkelvev till rullen också då detta underlättar invevning av tunga spinnerbaits. Är så jäkla nöjd och kommer inte använda mina spinngrejjer mer! Mycket skönare att hålla i spöet. Bättre balans som underlättar grymt vi "jerkandet". Blir en mycket mer naturlig, mer välbalanserad och skonsammare rörelse. Det är klart att det är skönare att kasta med en multirulle, men haspelns fördelar väger mycket tyngre! Fundera på saken åtminstone. Detta var mitt tips till dig.
        Den som har flest prylar när han dör vinner!

Kommentera

Ursprungligen postat av MeanMachine Visa inlägg
          En spinn-jerk utrustning får man liksom ingen riktig harmoni i. Balansen i spöet känns fel och det känns inte naturligt att hålla spöet på nått vettigt sätt. Detta gör att man är rätt slut efter att ha matat i 10 timmar.
          Jag tycker som du, fast tvärt om =)
          Jag tycker att det känns jättelustigt att hålla i ett haspelset. Jag står konstigt och får ont i axeln efter ett tag. Det där med balansen är absolut en vanesak.

Kommentera

http://www.bromanodell.com/en/esox-l...30-100g-1.html kan du använda till vad som helst, jerk, spinnfiske, dropshot, mete, vertical fiske osv. Bästa köp jag gjort, sjukt härligt att få fisk på med, känns riktigt grovt, t o m en 1kg gädda kan kännas som 4+, mkt rekommenderat. Men åk och prova spöet istället att för att beställa online på måfå. Ens favorit spö kan vara en annans sk "skitspö".

Svart

Kommentera

Fan vad mkt svar jag fått! Härligt

Kommer bli att åka till butik och kolla in grejerna!

Rullen är jag ganska säker på, och linan blir väl tracerbraiden eller ngn i samma prisklass fast runt 0.30 eller tjockare som många nämnde.

Spö får jag la känna o klämma mej fram till

Tack som fen för alla svar och kommentarer! Hade!

Kommentera

Oftast när du köper rulle i butik brukar de spinna på lina som är anpassad för rullen och jerkbait fiske, annars är de väldigt snåla

Kommentera

Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
                  Jag tycker som du, fast tvärt om =)
                  Jag tycker att det känns jättelustigt att hålla i ett haspelset. Jag står konstigt och får ont i axeln efter ett tag. Det där med balansen är absolut en vanesak.
                  Måste ha prickat precis rätt haspelkombo för en 2 meters snubbe som mig då. ;-) Har haft både Buster Stiff, och nu senast ett SavageGear Butch spö som är ett nice spö. Men, kanske är det skönare för en stor kille som mig att ha ett lite längre 8" spö, och att jag då prickade rätt med haspel-setet. Men det kan ju vara värt att kolla båda alternativen! Haspeln klickade för mig!
                  Den som har flest prylar när han dör vinner!

Kommentera

Finns tracer braiden i så grov dimension? x) hatar fler färgade linor, kanske för att jag fick en multi color lina som första jerk lina å den sög verkligen.

Testade haspel jerk i söndags, gav inge vidare resultat. känns ju skit skumt när spöt flexar. har ju dock lite väl litet spö kanske men men.

Tycker att du TRÅDSKAPAREN skall köpa JB'n iaf, sen får du välja ett fint spö kör sen 0.36 lina av valfritt märke,

OBS du får just nu en predator rulle på www.beten.nu för 1500kr fraktfritt, först till kvarn, i fall du inte köpt rulle än,

Kommentera

Abu ambassadeur revo toro hs, strike pro contact 180 gram, strike wire extreme 0,36. Mitt tps på prylar jag vet funkar.... Mvh gimmy
                      [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 707 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04