beslut ångest angående ny jerk rulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

beslut ångest angående ny jerk rulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• beslut ångest angående ny jerk rulle

Hej!

Hade beställt en amb pro rocket 5500 på den lokala butiken, sorgligt nog så har jag väntat på den i 3 veckor å fick medelande idag att den inte kommer att komma överhuvudtaget, så nu lär jag beställa en rulle.

Funderar om jag fortfarande skall köpa en pro rocket då den verkar riktigt bra, första handsvalet hade ju varit en JB.. men den finns ju inte som högervevad.

Så funderar på vad jag ska köpa för rulle, ska jag köpa en pro rocket, en record 50 eller ska man spara till en revo toro alternativt predator?

Såg även att Numse har en inshore 5500 på tradera för 1,1k men vet inte om jag är sugen på den.

Tacksam för svar, kom gärna med egna alternativ i 1600-2000kr klassen,

Här har du en höger Toro för 1900 kr, helt ok pris och dessutom fraktfritt.

Kommentera

Du blir nog nöjd vad du än väljer. Själv använder jag en Pro Rocket och är jättenöjd.
      Olssons fiske rear Pro Rocket 5500 för 1 359:- just nu. (Länk)

Kommentera

Själv fiskar jag med en Shimano Cardiff 300A och tycker att den är mycket skönare än tex amba jb då den ligger mycket lägre mot spöet och inte känns lika kantig. finns för under 2k på de flesta ställen-

Kommentera

Tack för svar! ja är riktigt sugen på en revo toro då jag inte har så stora händer. Dock vet jag inte om jag vill ha en låg profilare. sugen men osäker=/

ja pro rocketen verkar riktigt fin, funderar dock om jag kan palma den utan problem då den har 2 broms vred.

har inte cardiffen osynkad linspridare?

Kommentera

Det stämmer att linspridaten står still vid utkast på Cardiffen vilket jag personligen tycker är ganska irriterande.

Kommentera

Pro Rocket är utan tvekan den bästa rullen jag har använt till jerkfiske.

Kommentera

Ja men hittade en toro för 1,8 på en sida... låter prisvärt.. dock så är ju en pro rocket för 1,4 inte helt fel! tror det blir en sån men hur är det att palma över vredet? risk att man vrider på det? halkar i mothugg etc etc?

Ja synkad linspridare är ett måste om man väl börjat med det, skulle våga påstå att det är efektivare

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
                  Ja men hittade en toro för 1,8 på en sida... låter prisvärt.. dock så är ju en pro rocket för 1,4 inte helt fel! tror det blir en sån men hur är det att palma över vredet? risk att man vrider på det? halkar i mothugg etc etc?

Ja synkad linspridare är ett måste om man väl börjat med det, skulle våga påstå att det är efektivare
                  Jag har inte haft några som helst problem med det. Jag tycker att rullen ligger fint i handen när jag jerkar. Om du inte har väldigt små händer så tror jag inte att du kommer stöta på några problem med den rullen. Inte mer än med någon annan icke lågprofilare i alla fall.

Kommentera

Där kommer ju en ny lila Pro-Rocket snart så det är konstigt om dom inte kan få fram en, kan va så att lagret på ABU är slut, finns ju andra butiker också att köpa i och rullar är samma var helst du köper dom.

Jag har lite svårt att råda dig när det gäller just Jerk för det fiskar jag max 4ggr per år och använder då en Rocket CS Chrome i 6500 storlek.
                    Jag har ganska negativ erfarenhet av ABU´s låg-profilare och har därför undvikit dom sedan den första rasade, men om du har små händer och överväger lågprofil kan du titta på inshoren ett bra alternativ till Torron, den kommer även med 2 vevar så du kan fiska lite mer vad du känner för.
                    Undvik resten av ABU´s lågprofil dom är klassade för lätt spinn och håller inte.

Det är någon nätbutik här som har utförsäljning på Shimano currado 300E vilket är ett väl så bra alternativ till ABU´s låg-profilare.

Om du kan tänka dig lite tunnare lina eller inte behöver kasta så långt är Record 50 ett väl så bra alternativ som Pro-Rocket och JB rullarna, om du inte har något emot en lite större rulle och vill ha grövre lina så känn på en Record HC också en kanon-rulle.

Detta är bara lite förslag, stick in i din lokala butik och känn på rullarna, finns inget som säger du måste köpa dom där men du får en mycket bättre uppfattning om vad du köper.
                    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-10-14, 08:12.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 498 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13