Fiska i Karlskrona - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska i Karlskrona

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiska i Karlskrona

Hallå alla fiskare!

Jag har precis flyttat till Karlskrona, för att gå båtbyggarlinjen på Stumholmen.
    Har inte så mycket att göra på fritiden dock... Så jag tänkte börja fiska... Är i princip helt ny på sportfiske.
    Så jag behöver lite tips på bra ställen att fiska och på vilka beten som kan vara bra i början, en grunduppsättning för Karlskrona så att säga...
    Rullen jag köpt är en SHIMANO Super GT 2500RC och ett SHIMANO NEXAVE BX 9' spö, har inte satt på nån lina ännu så lite tips där också om ni har några?

//Rickard

Vet väl inte så mycket egentligen men jag ska vara med i Blekinge gäddfestival nu till helgen och kommer ha Karlskrona som utgångshamn. Har själv frågat efter tips angående detta. Du kan ju kolla in min tråd http://www.fiskesnack.com/forum/show...a-i-festivalen
    Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
    Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
    6 svar
    1 706 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Benjamin S  
    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04