Dags för ny jerkutrustning. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dags för ny jerkutrustning.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dags för ny jerkutrustning.

Tjenare.

Kör för tillfället på ett billigt nybörjarset och känner att det är dags att uppgradera. Har kikat runt lite på forumet och sett att många verkar gilla amb JB, så blev lite sugen på en sådan rulle. Hittade den i ett jerkset på dogger: http://www.dogger.se/jerkbaitset-1-p-14105-c-674.aspx
    Min fråga är om någon provat och har en åsikt om spöt man får med Vendetta 6´3? Kör oftast med rätt tunga beten så som svartzonkers mctail och liknande. Är det smartare att lägga till några hundringar och köpa ett annat spö ist?
    sigpic www.youtube.com/fiskevral

Hej!

Hade nog tagit ett spö av lite grövre kaliber, i alla fall med en kastvikt på 150g eller mer. Rullen äger jag för närvarande 3st av och är mycket nöjd! Notera dock att jag inte har testat Vendetta spöet och det kanske rent av är riktigt bra, men i min mening verkar det klent!

Vad gäller andra spön hade jag testat att söka lite mer på forumet då det finns massor skrivet om just detta ämne!

Lycka till!
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Hej Joakim
      Det var ett bra pris på det set du hittat på Dogger.
      Rullen får oftast bara + i betyg.
      Spöet vet jag inte så mkt om. Säger att det går att kasta beten upp till 120-130gr, det tror jag säkert att det går. Men man har en max vikt av någon orsak och på detta spö är den 100gr. Skulle nog titta efter ett annat spö om jag fiskar med tyngre beten.

Ring hör med Dogger om du kan få rullen med ett annat spö till ett shysst pris!

Tipps ring och hör med sportfiske butiken i Ullared, Jensen & Celander vad han kan ha för något att erbjuda. Tel. 0346-30068
      De har en hemsida men den innehåller bara mkt lite av sortimentet så det bästa är att ringa och fråga vad de har att erbjuda.
      Jag var själv dit nu mån och tis, de har mkt bra priser i butiken. Jag köpte bla Ambassadeur Inshore 5501 för 1550kr.
      Har köpt några prylar där då vi besökt Ullared till toppenpriser.

Lycka till!
      I näst kast så .....

Kommentera

Vendetta är ett väldigt tungt och klumpigt spö.

Kommentera

Tack för svar allihop Ni är alla inne på samma spår ang. spöt och kände likadant själv när jag tveka. Blir nog ett spö som klarar 150g. Tack för tips om sportiskebutiken ullared korsdraget, inte tänkt på dom innan. Alltid bra att jämföra med flera butiker.

Skitfiske!
          sigpic www.youtube.com/fiskevral

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 753 visningar
          0 gillar