Jerkbaits med tail samt sjunkande sliders - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbaits med tail samt sjunkande sliders

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkbaits med tail samt sjunkande sliders

Hur är jerkbaits med tails, något att ha? Hur är de jämfört med de vanliga? Vilka tailbaits är att föredra?
    Jag skulle dessutom vilja ha tips om en bra sjunkande slider som inte går upp till ytan direkt som T-N-T gör.
    Bloggen | Portfolio

Många gillar dom mest för att det är modernt . Men fiskedjupet är desamma som vanliga jerks. Då är vanliga tailbeten bättre tycker ja alla fall på trög fiske (sthlms skärgård) för man kommer ned djupare .

/Fredrik

Kommentera

Ett bra alternativ till TNT är ju The Pig. Samma gång fast en suspendning (läs sjunkande för det är vad de egentligen är) pig håller sig en bra bit under ytan. Dessutom är lacken mycket bättre på pig i alla fall jämfört med de TNT jag har haft, har spruckit konstigt efter minsta gäddkontakt.
      Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Just det, hört om The Pig innan, måste testas. Vad kör ni med för jerks mest? Hur tycker ni det funkar med jerk om man jämför med "vanliga" tekniker?
        Bloggen | Portfolio

Kommentera

Om du har några buster jerk, the pig och salmo slider så har du en ganska bra bas med beten som har olika gång. Fastnar du ordentligt så blir det lite handgjorda beten och då blir det bara dyrare och dyrare..

Framförallt tycker jag att jerkbait är en roligare teknik där man är mer aktiv och verkligen ger betet dess gång själv. Dessutom brukar huggen vara mer brutala. Om det är bättre är väl lite svårt att säga, många gånger tror jag det eftersom det är lättare att variera sitt fiske för att hitta det som triggar gäddan.

Kommentera

Mm, största problemet är egentligen priset på prylarna. Jag fiskar allt utom flugfiske och alla fiskeprylar kostar ju ordentligt, speciellt karpprylarna. Fattar inte varför jerkbetena skall kosta drygt 200 spänn styck. Jag kastade iväg två stycken igår p.g.a. konstigt linupplägg i amban och det är ju nästan så man börjar grina när 400 spänn flyger rakt ut i sjön på typ 2 sekunder...

Tack för tipsen dock. Får ta en funderare.. antingen sälja av prylarna eller köpa mer. Har väldigt svårt att bestämma mig....
            Bloggen | Portfolio

Kommentera

Köp mer. =)

Behöver ju inte bli så fantastiskt dyrt, finns oändliga mängder beten här på fiskesnack och tradera. Man måste ju faktiskt inte ha en Monsterbag full med jerkbaits för att kunna jerka, du klarar dig ganska långt på några bustrar i olika färger.

Kommentera

Mctail är ett väldigt bra tailbete. Hellhound är en bra glider som går att fiske på vilket djup man vill.
                Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Sant. Antingen blir det ett par jerks till eller så säljer jag allt och köper skeddrag för pengarna. Skeddrag är bra skit vart har du båten förresten?

@Europike
                  Tack, ska kika på båda
                  Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ja du lär ju få ett par skeddrag för pengarna

Båten ligger i Mjörn, hjällsnäsviken. Dra ett PM om du är sugen på att haka på ut någon gång.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 764 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S