Vad ska jag köra med för rulle när jag fiskar jerkbait? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad ska jag köra med för rulle när jag fiskar jerkbait?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jb har bussningar, predatorn har kullager tror jag

Kommentera

Det här valet blev ju inte direkt så mycket lättare nu.. men det verkar ju som att väldigt många är förtjusta i jb´n och det verkar inte vara så många som kör med predatorn så det finns mindre att komma med. Men det skiljer ungefär 1000kr och skillnaden på dem vad jag vet är färg, storlek på vev och utväxlingen. Men ändå finns predatorn kvar i tankarna eftersom i fiskeaffären så sa de att jb´n är en hyfsat gammal rulle som finns kvar på marknaden på grund av att den funkat bra, och folk tyckt om den. men man vill ju inte köpa något gammalt. Men som sagt 1000kr skillnad.

Kommentera

Ursprungligen postat av Blackrainbow Visa inlägg
        Det här valet blev ju inte direkt så mycket lättare nu.. men det verkar ju som att väldigt många är förtjusta i jb´n och det verkar inte vara så många som kör med predatorn så det finns mindre att komma med. Men det skiljer ungefär 1000kr och skillnaden på dem vad jag vet är färg, storlek på vev och utväxlingen. Men ändå finns predatorn kvar i tankarna eftersom i fiskeaffären så sa de att jb´n är en hyfsat gammal rulle som finns kvar på marknaden på grund av att den funkat bra, och folk tyckt om den. men man vill ju inte köpa något gammalt. Men som sagt 1000kr skillnad.
        gammal rulle?? de va ett korkat argument av han.. en amba är byggd för o hålla hela livet.. om 50 år är det en gammal rulle

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
          japp det är dom jag menar.. jag har dom i den ena JBn och jag vill påstå att rullen tåler lättare beten och är stabilare.. fast en orginal JB är fortfarande fruktansvärt bra.. bussningarna är inget måste.

här är rullen för 1395.. http://www.dogger.se/ambassadeur-560...688-c-593.aspx

angående utväxlingen. 5,3:1 på jbn och 6,3:1 på prediatorn.. lägger man in att jbn kostar 1395 och prediatorn kostar 2449kr och du känner sen att du absolut vill ha 6.3:1 så har UT reel uppgraderingen för 325 kr. men jag själv är helnöjd med 5,3:1 utväxlingen..

off topic: vad är skillnaden mellan jb och prediator mer än utväxlingen?
          Det är är lite andra skillnader oxå, men det får någon annan berätta är med tjejen just nu.

/M
          Mina Placeringar:
          2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
          2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

tjena min första jerk rulle var en ambassadeur cs rocket pro 5501 har den fortfarande och är SJUKT nöjd!
            One foot on the mountain
            The other one in the stream

Kommentera

JB'n är stabil som satan(i varje fall förra generationen, har svårt att tro att den nya är sämre). Jag har haft min i snart 2 år, och då köpte jag den ändå begagnad, aldrig haft några som helst problem med den. Enkel att använda och underhålla. Kan absolut inte tänka mig att Predatorn är värd den extra tusenlappen.

Kommentera

Kolla på sprängskisserna så ser ni skillnaden http://www.mikesreelrepair.com/schem...1_predator.pdf
                Find quality fishing reel parts for repair. Shop spinning reel parts, fishing spool parts, and more for your fishing rod repair needs. Fast delivery order now!

Får ni inte länkarna att funka finns båda rullarna här http://www.mikesreelrepair.com/schem...s.php?album=27
                Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-08-08, 16:48.

Kommentera

Tack för alla tips och bra svar, det blev jb´n till slut eftersom det verkar vara väldigt många som tycker att den är bra och använder den så det känns som ett säkert kort. Då äre bara ut och nöta tack tack!

// viktor

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                  6 svar
                  1 724 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Benjamin S