Ursprungligen postat av Mooki
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Är denna rullen vänstervevad !!?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av 1993 Visa inläggokej, bra info där, tack! vad ska ja ha för sorts c3:a då tycker du? finns ju med olika nummer bakom.. ;p
Kommentera
-
Olika bredd på rullarna => olika linkapacitet.
Om det är "normaltungt" jerkande så brukar en 55-storlek vara nästintill standard.
Ska du köra annan typ av fiske kan andra storlekar vara att föredra beroende på hur mycket lina du har behov av.Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...
Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)
Kommentera
-
Hej!
Har du fiskat med haspelrulle förut? Och i så fall på vilken sida har du veven? Själv har jag i princip fiskat haspel i hela mitt fiskeliv och därför föll det sig naturligt (jag är högerhänt) med en vänstevevad rulle när jag började jerka. Varför ska man byta hand när man ska börja veva in? När du jerkar är det ju i första hand spörörelserna som fiskar och då kanske det är bättre att ha spöet i vänster hand om man är vänsterhänt... Som högerhänt skulle jag ha svårt att jerka hem betet med vänster - känns det som i alla fall...
Kommentera
-
Mitt tips på jerkrulle, en beg 5000 eller 5500 från 70-talet. Stadiga rullar som är outslitliga. Byt bromslamellerna mot nya carbon matrix, sätt dit en extra bakspärrshake och olja upp bronsbussningarna så har du en rulle som klarar det mesta.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gösta Visa inläggHej!
Har du fiskat med haspelrulle förut? Och i så fall på vilken sida har du veven? Själv har jag i princip fiskat haspel i hela mitt fiskeliv och därför föll det sig naturligt (jag är högerhänt) med en vänstevevad rulle när jag började jerka. Varför ska man byta hand när man ska börja veva in? När du jerkar är det ju i första hand spörörelserna som fiskar och då kanske det är bättre att ha spöet i vänster hand om man är vänsterhänt... Som högerhänt skulle jag ha svårt att jerka hem betet med vänster - känns det som i alla fall...
Kommentera
-
kan det här duga tro?
spöt : http://www.olssonsfiske.se/kinetic-j...598-c-435.aspx
Rullen : http://www.olssonsfiske.se/amb5500c3-p-1010-c-437.aspx
Spöt är säkert inte av toppkvalitet men jag har ju inte sundsvalls bästa ekonomi så det blir ju lämpligare så... men vad tycker ni??
Kommentera
-
Har ingen erfarenhet av spöet, men rullen borde duga om du inte är alltför hårdhänt i ditt jerkande, se även inlägg #10.
Annars tycker jag du ska kika i sälj-delen av forumet, finns ibland rätt schyssta kit till bra priser - sen kan du alltid fråga om tex spö/rulle i denna forumdel så du får en uppfatting om vad det är för prylar innan du slår till.Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...
Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 716 visningar
0 gillar