Är denna rullen vänstervevad !!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är denna rullen vänstervevad !!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Är denna rullen vänstervevad !!?

Hej alla kunniga fiskare!
    jag ska köpa en ambassadeur TGC men jag vill ha en vänster vevad och jag vet inte om den är det!

bifogar sidan här: http://www.beten.nu/se/art/ambassadeur-tgc-5001c.php

tacksam för svar och skitfiske på er!
    Senast ändrad av Quivertip; 2011-06-13, 05:59.

när sista siffran är en etta är den vänstervevad-
    men om du ska jerka är detta en mycke bättre rulle: http://www.beten.nu/se/art/ambassade...fraktfritt.php

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
      när sista siffran är en etta är den vänstervevad-
      men om du ska jerka är detta en mycke bättre rulle: http://www.beten.nu/se/art/ambassade...fraktfritt.php
      Okej, ja den ser ju bra ut men jag är inte säker på om ja ska ha höger el. vänstervev, jag är vänsterhänt och då är det nog skönare att hålla i rullen med vänstern och veva med höger =) P.S . om det står en bokstav efter ettan (t.ex 5001C) är de fortfarande vänstervev då?

Tack på förhand!

Kommentera

Ursprungligen postat av 1993 Visa inlägg
        Okej, ja den ser ju bra ut men jag är inte säker på om ja ska ha höger el. vänstervev, jag är vänsterhänt och då är det nog skönare att hålla i rullen med vänstern och veva med höger =) P.S . om det står en bokstav efter ettan (t.ex 5001C) är de fortfarande vänstervev då?

Tack på förhand!
        nu rulle med betäkningen ***1 är vänstervev.. är det ***0 är den höger vev.. heter den x6xx är det tumtangent..
        jerk föredrar jag vänstervev.. men de e olika.. dom alldra flesta kör dock vänstervev på jerk..

Kommentera

nu rulle med betäkningen ***1 är vänstervev.. är det ***0 är den höger vev.. heter den x6xx är det tumtangent..
          jerk föredrar jag vänstervev.. men de e olika.. dom alldra flesta kör dock vänstervev på jerk..
          jaha, okej tack!!

Kommentera

Måste bara fråga en sak till... ambassadeur JB råkar inte finnas som högervevad??? :s

Kommentera

nä den finns bara som vänstervev.. är det en jerk rulle du söker?

Kommentera

nä den finns bara som vänstervev.. är det en jerk rulle du söker?
                ja det är det några tips på bra högervevade sådana? ska bara jerka efter gädda.

Kommentera

på den högervevade sidan har du vanlig C3an vissa hävdar att den e för klen för jerk. andra hyllar den.. sen har du record, inshore o framförallt prorocket serien. de handlar mest om hur mycke pengar du vill lägga på den

Kommentera

Fördelen med att köra högervevat är att det finns förhållandevis gott om rullar på begagnatmarknaden, så om det är OK med beggad rulle tycker jag du ska kika på Tradera eller i säljdelen på forumet.
                    Satsar du på en C3 kan det vara lönt att planera för att byta till ett UT-stativ på sikt, håller säkert några säsonger men finns risk att stativet börjar glappa i nitningarna om man kör med tung teknik.
                    Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
                    En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 716 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04