Börja med jerkbait? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Börja med jerkbait?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Börja med jerkbait?

Godkväll fiskesnack!

Nu när man har börjat fiskat lite mer nu på sistonde så har intresset blivit allt större till att testa på jerkbait!

Jag har aldrig testat de som ni kanske kan läsa ! och är därför ute efter något schyst spö för nybörjare.

Min budget ligger ungefär på 2000-2500.

Ni får gärna komma med tips på drag o sånt med vore ju trevligt!

MVH / wedneck!

Innan ngn annan säger ngt så testa sökfunktionen.
    Men som nybörjare e det inte alltid lätt.
    Jag har BFT Big Bandit och ett Daiwa Luna Predator Versatile och trivs med dem, speciellt Daiwan.

http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...versatile.html (mitt ska ta upp till 170gr)
    Men det e som smaken, gå till en butik och känn på spöna, läs mkt här på forumet och fråga. Frågar du här på FS tycker alla olika såklart.
    Vad gäller rulle så kör jag med en ambassadeur JB, och är mkt nöjd på alla sätt o vis.

Många rekommenderar o köpa ngt enkelt eller låna utrustning för o testa först. Så gjorde inte jag. Jag köpte vad jag anser vara kvalité och tänkte att jag får väl sälja om jag inte gillar jerkbait.
    Fråga om du kör fast!
    //Klas
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Oj, förlåt!

Tack för dina tips, mycket snällt!
      Tycker dock de ser lite dyrt ut :o tänkte om de fanns spö+rulle för ungefär 2000-2500:- men vad vet jag, kanske är så dyrt!

angående tekniken, hur är den? går de o förklara hur man ska göra e.t.c? och vad rekomenderar ni för drag.
      Ursäkta för alla noob frågor, men som sagt, är ny inom detta "området" vore riktigt snällt med alla tips ni har att komma med!

Kommentera

Det e klart det finns billigare som är mkt bra.
        Jag visade bara vad jag startade med.
        Dogger.se säljer ett set med JB-rullen och ett Shimano Forcemasterspö. http://www.dogger.se/jerkbaitset-1-p-14105-c-674.aspx
        Har inte testar spöt själv, men de Shimanospön (haspel och Spinn) som jag har har funkat bra för mig.
        Läs i forumen om Jerkbait, det finns en sökfunktion om du kikar runt lite. Skriv "välja spö", "rekommenderade spön" eller ngt liknande. Läs på och kolla olika hemsidor o jämför priser. Eller så kan du köpa begagnat, mitt Daiwa e köpt beggat.
        Bra webshopar för o söka info är ex: www.dogger.se, http://shop.lundgrensfiske.com/, www.sportfiskeprylar.se, www.kurresfiskeshop.se osv. Det finns massor olika, sök på google också. Du kommer hitta massor. Har du möjlighet så besök butik och fråga personalen där. Du kommer få massa skoj fiske framför dig!
        Senast ändrad av ThePikeFather; 2011-06-10, 22:35.
        http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Kolla youtube finns hur mycket jerkfilm som helst

Kommentera

Om jag skulle köpa Jerkbait då skulle jag dra in till närmaste fiske affär och få känna hur det känns med just det spöt och just den rullen istället för att beställa från internet men det är min åsikt Mvh Jonatan Ambelin (AmbeXx)
            Min blogg Min youtube channel Fiske+Båtar=Livet

Kommentera

Till att börja med kan du ju ta och titta på den gamle filmen Gäddfeber så får du lite tips o tricks om utrustning teknik beten mm
              så gjorde jag som spö kan jag rekommendera Buster stiff spöna som är ett väldigt bra nybörjar spö och funkar även till de lite mer vana jerkfiskarna.. har själv ett sådant just nu.

Skitfiske!!
              Team kaos
              Med Fokus På Gädda...

Spana In Bloggen!

http://http://teamkaosfishing.wordpress.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av storfiskaren00 Visa inlägg
                Till att börja med kan du ju ta och titta på den gamle filmen Gäddfeber så får du lite tips o tricks om utrustning teknik beten mm
                så gjorde jag som spö kan jag rekommendera Buster stiff spöna som är ett väldigt bra nybörjar spö och funkar även till de lite mer vana jerkfiskarna.. har själv ett sådant just nu.

Skitfiske!!
                Shit...
                Ne, gör inte så...
                Stiffen är väl bland de mest överskattade spön som finns. Om du måste snåla så kör på ett Savagear Butch. Finns nog för under tusenlappen. Kollar du runt lite så lär du hitta en Abu Revo toro begagnad eller ny för mindre än resten av dina pengar!

Kommentera

Satsa på typ en Ambassadeur JB rulle (billigast på Beten.nu tror jag) och något Savagear spö, köp förf*n inte Buster Stiff.
                  Du får tex ett Savagear Pro Jerkbait 150g 6'6 för typ 8-900 och det spöt är 1000ggr bättre än Buster Stiff, det är lite längre och har längre handtag.

Om du ska köpa begagnad rulle så kan jag rekommendera Revo Toro, det hittar du billigt från staterna (eBay) eller på någon bra rea här i Sverige.
                  Beten.nu har ofta bra priser på rullar och beten, handla därifrån så blir du garanterat nöjd.

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
                    Satsa på typ en Ambassadeur JB rulle (billigast på Beten.nu tror jag) och något Savagear spö, köp förf*n inte Buster Stiff.
                    Du får tex ett Savagear Pro Jerkbait 150g 6'6 för typ 8-900 och det spöt är 1000ggr bättre än Buster Stiff, det är lite längre och har längre handtag.

Om du ska köpa begagnad rulle så kan jag rekommendera Revo Toro, det hittar du billigt från staterna (eBay) eller på någon bra rea här i Sverige.
                    Beten.nu har ofta bra priser på rullar och beten, handla därifrån så blir du garanterat nöjd.
                    angående spö så är savegers projerk bait ett riktigt skitspö som är kraftigt överklassat.. över 110 gram är rena mardrömmen.. känns som det ska knäckas i rullfoten... i övrigt väldigt svampigt spö

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 731 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04