Jag hade first ett Ironhawk, en öring och jag tillsammans förstörde detta, ett skitbra spö, köpte då siverwing men har inte varit helt nöjd med det, så jag skaffade Ironfether 4 delat, ett riktigt kanon-spö och nu ett lite billigare Ironfether momentum som också är kanonspö, vet inte riktigt vad det är i siverwing jag inte tyckte om, trivs bara inte att kasta med det trots att det är ett bra spö. Något med klingan som gör det okänsligt ,eller svårt att ladda riktigt med, kan inte bli klok på det. (60gr utom 4 delade som är 55gr)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
mängd flätlina på multirulle
Collapse
X
-
Lättlinspridare och 18g Långsmala Hö drag = längre kast än med original linspridare
Ingen mätbar skillnad med wobblers, Spinnare eller fladdriga skedarEn Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Pike1 Visa inläggLättlinspridare och 18g Långsmala Hö drag = längre kast än med original linspridare
Ingen mätbar skillnad med wobblers, Spinnare eller fladdriga skedar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inläggmen en lättad e snyggare¨Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Nej dom är ju ful som satan. Fasade gavlar = grova räfflor i linspridaren (ev. en platt utan räfflor) Allmogegavlar = kullrig linspridare
Hö-rulle som ska kasta långt = aluminium linspridareEn Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Pike1 Visa inläggLättlinspridare och 18g Långsmala Hö drag = längre kast än med original linspridare
Ingen mätbar skillnad med wobblers, Spinnare eller fladdriga skedar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggJag hade first ett Ironhawk, en öring och jag tillsammans förstörde detta, ett skitbra spö, köpte då siverwing men har inte varit helt nöjd med det, så jag skaffade Ironfether 4 delat, ett riktigt kanon-spö och nu ett lite billigare Ironfether momentum som också är kanonspö, vet inte riktigt vad det är i siverwing jag inte tyckte om, trivs bara inte att kasta med det trots att det är ett bra spö. Något med klingan som gör det okänsligt ,eller svårt att ladda riktigt med, kan inte bli klok på det. (60gr utom 4 delade som är 55gr)
Kommentera
-
Tack, vi är nog inte så många som använder Fenwick så jag tänkte passa på att få en kommentar från någon som gör det,
Ironfether ihop med en 6500 CS Rocket är min absoluta favorit kombination för kustfiske.
När du sa vad du har det till har även mitt silverwing fått ett användnings område, dom senaste åren har det legat i garderoben.
Litedetta så nu
Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-05-14, 20:52.
Kommentera
-
någon som provat dessa? http://www.therocketreelcompany.com/...cket-bearings/
ser intressanta ut till min 5501a prorocket:P
Kommentera
Foton
Collapse
-
av BaraalbinHej, letar efter någon kunnig angående denna Buster jerk. Det enda jag vet om den är att det ska vara...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-03-01, 19:50 -
-
av SpringarenJag har fiskat haspel i många år men tänkte prova multirulle till jigg och hårdbeten. Jag köpte en bra...1 Foto
-
2024-08-10, 08:18 -
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
2024-11-09, 20:27 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|