mängd flätlina på multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

mängd flätlina på multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag hade first ett Ironhawk, en öring och jag tillsammans förstörde detta, ett skitbra spö, köpte då siverwing men har inte varit helt nöjd med det, så jag skaffade Ironfether 4 delat, ett riktigt kanon-spö och nu ett lite billigare Ironfether momentum som också är kanonspö, vet inte riktigt vad det är i siverwing jag inte tyckte om, trivs bara inte att kasta med det trots att det är ett bra spö. Något med klingan som gör det okänsligt ,eller svårt att ladda riktigt med, kan inte bli klok på det. (60gr utom 4 delade som är 55gr)

Kommentera

Lättlinspridare och 18g Långsmala Hö drag = längre kast än med original linspridare
      Ingen mätbar skillnad med wobblers, Spinnare eller fladdriga skedar
      En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1 Visa inlägg
        Lättlinspridare och 18g Långsmala Hö drag = längre kast än med original linspridare
        men en lättad e snyggare¨

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
          men en lättad e snyggare¨
          Nej!
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Nej dom är ju ful som satan. Fasade gavlar = grova räfflor i linspridaren (ev. en platt utan räfflor) Allmogegavlar = kullrig linspridare
            Hö-rulle som ska kasta långt = aluminium linspridare
            En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

nu e ni känsliga:P

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1 Visa inlägg
                Nu märks ju effekten av den lättade linspridaren mest, när man kastar lättkastade beten. Men den finns ju naturligtvis där även vid kast med mer svårkastade beten. Tycker själv det är en klar skillnad oavsett betestyp, men en sak håller jag med om. Inte f-n är den vacker

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Jag hade first ett Ironhawk, en öring och jag tillsammans förstörde detta, ett skitbra spö, köpte då siverwing men har inte varit helt nöjd med det, så jag skaffade Ironfether 4 delat, ett riktigt kanon-spö och nu ett lite billigare Ironfether momentum som också är kanonspö, vet inte riktigt vad det är i siverwing jag inte tyckte om, trivs bara inte att kasta med det trots att det är ett bra spö. Något med klingan som gör det okänsligt ,eller svårt att ladda riktigt med, kan inte bli klok på det. (60gr utom 4 delade som är 55gr)
                  Stor skillnad på Ironfeather och Silver wings. Ironfeather är ju ett kalasspö med snabb klinga, med ruggigt klipp i medans Silver wings har en vad de kallar relativt snabb aktion ( dvs ej snabb ). Gillar själv snabba klingor till spinnfisket, men tycker det är klart bättre med långsammare klingor till bombardafisket. Tror att Silver wings tom rekommenderas till bombardafiske. Inte konstigt om du upplever det som mesigt vid spinnfiske

Kommentera

Tack, vi är nog inte så många som använder Fenwick så jag tänkte passa på att få en kommentar från någon som gör det,
                    Ironfether ihop med en 6500 CS Rocket är min absoluta favorit kombination för kustfiske.

När du sa vad du har det till har även mitt silverwing fått ett användnings område, dom senaste åren har det legat i garderoben.

Lite detta så nu
                    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-05-14, 20:52.

Kommentera

någon som provat dessa? http://www.therocketreelcompany.com/...cket-bearings/
                      ser intressanta ut till min 5501a prorocket:P

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 785 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S