Jerkrulle, Cardiff 301A, visslar om rullen!? (linan?!) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkrulle, Cardiff 301A, visslar om rullen!? (linan?!)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Vill ha lite mer fakta om dom, grabben har ju lagt beslag på min corvalus, tror jag fortfarande kan handla en Cardiff 300 för ca:600-700 kr i butik, visst skit-tråkig men dom borde i alla fall går att dänga lite 60gr med. Har precis idag UT trimmat min gamla 5000 som jag hade som skräp-rulle och behöver en ny.
    Cardiffrullarna är mycket rulle för pengarna utan tvekan, jag personligen tycker inte om att linspridaren inte är synkad vid utkast på 300 modellerna. Jerkar med en 401A och den är helt grym, den har synkad linspridare, den är lite större för visso men har man lite större labbar så är det inga problem.

Kommentera

Håller med dig om det med linspridaren, ett satans ofog på rullar i den storleken, köpen nog en nu i helgen om dom finns kvar till det priset, över 700kr så är den inte det minsta intressant då finns det roligare runda skräp-rullar för pengarna, skall som jag sa ha den som skräp-rulle, en sådan som brukar ligga i lådan och bara åker med någon enstaka gång. Köper inte en Corvalus till, känns för vek och plasttig även om den går att få ny för ca:500kr

Finns en butik i Malmö som värkar vilja bli av med alla dessa rullar därför riktigt billiga, hoppas på en vänstervevad det har jag brist på,

Kommentera

Du ska in ändra på det vinnande konceptet. köp en lätt beggad 5000 på tradera istället. /T

Kommentera

Tack för rådet, då gör jag så, har bara provkastat Cardiff aldrig ägt någon, har en corvalus som jag tycker är en perfekt nybörjare-rulle.
          Upplever på något sätt att kvalitet inte är vad det har varit på Amb rullar, men en 2-3 år gammal beg. 5000 är nog inte fel.

Kommentera

Cardiffen är en bra rulle. Ingen snack om den saken. Stabil när man kastar, har bra komponenter, håller länge, bra slirbroms från fabrik, lätt att uppgradera, att den har en icke synkad linspridare (300 storleken) stör inte så mkt pga spolen är inte så bred. Nackdelen är att den är dyr i inköp här hemma.

Fast för dig som har bra koll på amba rullar, måste en lätt beggad amba 5000 vara optimalt.

Häls /T

Kommentera

Skall kolla runt, Cardiff 300 finns att få tag i för 700kr ny i butik, tycker nätpriserna är nära stöld, men som du säger passar en Amb mig bättre, kan skruva med dom hur lätt som helst, såg att dogger hade en 3-4 dagars rea på en 5100CB för under 700kr men den är slut nu, kanske det går att hitta dom på annat håll till samma pris. Äldre har stora kvalitets-fördelar jämfört med ny-produktion av Amb, därför jag undrade om Cardiff.

Risken jag tar med en begagnad 5000 är mitt trim-sug då blir det en rulle för 2000kr som bara ligger i en låda och skräpar

Kommentera

Hittade den för mig optimala skräp-rullen, en Amb 6000 Electric Blue, en sak som inte har en enda konstig finess, är gjord för att hålla. Hittade den i en mindre storlek som är ungefär som en 5000 men heter 6000. 700kr ny i butik med 10 års garanti.

Kommentera

Ursprungligen postat av Alaskahårt Visa inlägg
                  Cardiffrullarna i 300 storlek har väl inte synkad linspridare har jag för mig, om inte spridaren står i centrerat läge vid utkast så skulle jag tro att en del visslande ljud kan uppstå. Har varit med om det på en polares rulle nämligen.
                  Det är sant, det du säger och jag har faktiskt tänkt på om det kan vara det som ställer till det...
                  Men jag ska i alla fall lämna in den till fiskebutiken som jag köpte den ifrån, så får de serva den eller skicka den vidare!

Tack för alla svar!

Mvh R03
                  Allt går om man bara vill, så ge inte upp

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                  6 svar
                  1 718 visningar