Jerkrulle, Cardiff 301A, visslar om rullen!? (linan?!) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkrulle, Cardiff 301A, visslar om rullen!? (linan?!)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ok. Det ska jag testa!

Nej, inga problem med spöet, dock har jag inte så stor koll på linföraren... finns det någon möjlighet att montera bort den för en närmare titt, eller blir detta att montera isär hela kalaset?
    Allt går om man bara vill, så ge inte upp

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
      Har haft Cardiff till jerk och det var inga bekymmer med den. Nye ägaren har den också till jerk och är riktigt nöjd med den.
      Tror inte det är linan det tjuter om eftersom kastlängden påverkas så mycket när tjutandet börjar. Hade till att börja med smörjt upp rullen ordentligt och kollat över så att inget av lagrena skurit. Har lagrena pajjat köper du ett par ABEC 7`or på kullagergrossisten ( kostar inte mycket ) och vips, så kastar den betydligt bättre än förut. Har aldrig varit med om att linan tjutit vid utkast, däremot vid hemtagningen kan det ju väsnas en del i vissa spöringar. Mitt Signa Pike väsnas med vilken flätlina man än använder
      Är lite sugen att byta ut kullagerna också, bara för att... :P dock har jag lite svårigheter att hitta rätt "ABEC 7`", har du lust att länka till just rätt kullager (på kullagergrosisten), och hur många som behövs? Vore super, så beställer jag idag!

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
        Jätte schysst! Tror du att det räcker med en sådan beställning? Och är det lätt att byta kullagerna?

Kommentera

Hej Robban, du har ju 5 års garanti på alla shimanorullar så gå till butiken du köpt rullen hos så skickar dom den till Normark på service så får du tillbaks den inom ett par veckor i perfekt skick. Vi har sålt extremt många rullar och har inte alls så speciellt många reklamationer.
          Söder Sportfiske - Vi har inte råd att sälja skräp
          www.sportfiskeprylar.se

Kommentera

Ja, det är inte så svårt att byta dem. Glömde att skriva att du behöver 2 st kullager. Häls /T

Kommentera

Eftersom du jobbar eller har mycket kontakt med butiken, varför har ni inte mer info om tex Cardiff, finns ju inte ens linkapacitet med, priset blandar jag mig inte i så mycket men tycker den är dyr. vilken betesvikt är den lämpad för?? då menar jag inte håller utan lämpad??

Kommentera

Tänkte du köpa en sådan eller? Det finns mkt sexigare jerkrullar att köpa idag. Häls /T

Kommentera

Cardiffrullarna i 300 storlek har väl inte synkad linspridare har jag för mig, om inte spridaren står i centrerat läge vid utkast så skulle jag tro att en del visslande ljud kan uppstå. Har varit med om det på en polares rulle nämligen.

Kommentera

Vill ha lite mer fakta om dom, grabben har ju lagt beslag på min corvalus, tror jag fortfarande kan handla en Cardiff 300 för ca:600-700 kr i butik, visst skit-tråkig men dom borde i alla fall går att dänga lite 60gr med. Har precis idag UT trimmat min gamla 5000 som jag hade som skräp-rulle och behöver en ny.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 766 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04