Shimano Curado 201e7 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Curado 201e7

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano Curado 201e7

Är det någon här som har erfarenhet av dessa rullar? Bara läst gott om dem på tacklewarehouse.com sen övriga delar av nätet.

Velar mellan denna och en Daiwa Viento men har sett mer negativa omdömen på den rullen, och Twiching Baren är väl det som gör att den lockar lite extra.

Har sån sjuklig beslutsångest när det kommer till prylar man ska investera i, man ska ju ändå sova sked med rullen och använda den ett par år framöver så man vill inte sova dåligt och tänka att man skulle köpt nåt annat istället!

http://www.tackletour.com/review2010lowspeedfinal.html En bra review mellan några rullar där just Curadon tar hem vinsten.

För min del absolut Curadon, har hört mer negativt om Daiwan.

Kommentera

Jag hade själv samma dilemma för ett tag sedan. Hörde mest dåligt om vienton och nästan bara bra om curadon. Blev till slut en Curado 101D då jag hittade en här på forumet för en billig peng. Men hade jag inte köpt den så hade det blivit en 201e7.
      Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Bara för att ha Twiching Baren, ska man inte betala de pengar som viento kostar. Det räcker med en Megaforce.

Förresten , låt dig inte luras av olika recensioner som man läser på nätet.
        Av dessa fyra rullar som tacklewarehouse reviderar Zillionen är den bästa av alla 4. Jag tycker att de har vinklat lite recensionen för att ge curado vinsten. (Måste lägga till att Jag äger inte bara en 201E7 utan flera curado i olika storlekar och är mkt nöjd med de) Man bör dock påpeka att några Zillion ägare har varit lite missnöjda när rullen har tappat färgen efter det har fiskat med den i saltvatten regelbundet. Det som tacklewarehouse lyckas förmedla är att curado ger mest valuta för pengarna och inget annat.

Till sist, kan Jag berätta om ett projekt hade på G. (det kanske blir av ändå, vem vet)
        Tanken var att köpa en Zillion och stoppa en JDM tunning spool , som är grundare och lättare samt ABEC 7 spollager. Till slut valde Jag att lägga pengarna på annat.

Häls /A

Kommentera

Curado är en fin rulle, men en zillion kostar 100 dollar mer av en anledning, den är riktigt gedigen! Fantastiskt nöjd med min.

Kommentera

Låter gott, tack ska ni ha! Beställt en nu iaf så är bara o vänta in den, och köpte 300yd tufline xp på samma gång så nu ska man klara sig ett tag.
            Är det bökigt o byta spole på den? Tänkte om man kunde ha en med lite tunnare lina och en med tjockare. Vart kan man isf köpa extra spole?

Kommentera

Det tar ett par sekunder att byta spole på den, det är skitlätt, men en extra spole kostar nästan som halva rulle har Jag för mig.
              Kolla här: http://www.fiskesnack.com/forum/show...t=curado+201e7
              Häls /T
              Senast ändrad av tonyex; 2011-04-28, 17:10.

Kommentera

Jag gillade min 201e7 så pass mycket att jag köpte en 301 också Har använt min 201 till spinn och jerk i över ett år och den funkar fortfarande fint fast den inte fått en droppe olja. Blir en riktig genomgång nästa vecka av den rullen plus några till.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pegu78 Visa inlägg
                  Jag gillade min 201e7 så pass mycket att jag köpte en 301 också Har använt min 201 till spinn och jerk i över ett år och den funkar fortfarande fint fast den inte fått en droppe olja. Blir en riktig genomgång nästa vecka av den rullen plus några till.
                  Jag vet hur det känns. Jag har bara några få små runda rullar kvar alla andra är just lågprofilare. Häls /T

Kommentera

Någon som provat att byta kullager i rullen? http://www.youtube.com/watch?v=juHjv...eature=related
                    Inte provat min rulle än så vet inte om det blir nån större skillnad om man gör sådär från orginal?
                    Hur många "bromspluppar" har ni aktiverat?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 771 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04