Jerkbaitset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbaitset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jerkbaitset

    Hej! jag tänkte börja med jerk fiske och undrar om det här kan va nå bra nybörjarset?

    Tack på förhand!



    Mycket prisvärt set för dig som vill börja fiske med jerkbaits. Innehåller 1 st BlueMax-rulle med 3 st kullager, 1 st Limited Edition™-spö med korkhandtag samt 1 st sjunkande Hi-Lo-bete. Levereras med spöfodral. Utväxling: 6.2:1. Längd: 1,98 m.

    (Från Jula)

  • #2
    Glöm det setet.

    Den rullen kommer gå sönder på nolltid. Satsa på en riktig Ambassadeur istället. Kostar lite mer men det är det värt. Om du inte har råd med nytt, köp begagnat.
    Den som har mest prylar när han dör vinner

    Kommentera


    • #3
      Hade ett sånt först jag med, men gjorde mig av med det innan rullen gick sönder. Sen köpte ja en ambassadeur istället, grymt nöjd! du kan göra mkt fynd begagnat också
      Kolla in min nya blogg! www.pikefisher.blogg.se !! :-)

      Kommentera


      • #4
        Finns inte många lågprofilare som rekommenderas för jerk idag, kollar man på napp och nytt och även lungrens fiske ser man att dom är avsedda för lätt spinn-fiske och inget annat, dom har väl äntligen insett det vi vetat länge, att lågprofilare med vissa undantag inte håller för jerk.
        Man måste nog upp på en Revo inshore eller Shimano Curado 300 för det ska funka.

        Köp en full-stor rund AMB av jerk modell den gör jobbet.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av rubik Visa inlägg
          Glöm det setet.

          Den rullen kommer gå sönder på nolltid. Satsa på en riktig Ambassadeur istället. Kostar lite mer men det är det värt. Om du inte har råd med nytt, köp begagnat.
          Okej får kolla runt på tradera efter nått då. Men vad är de som går sönder lätt på den rullen??


          Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Finns inte många lågprofilare som rekommenderas för jerk idag, kollar man på napp och nytt och även lungrens fiske ser man att dom är avsedda för lätt spinn-fiske och inget annat, dom har väl äntligen insett det vi vetat länge, att lågprofilare med vissa undantag inte håller för jerk.
          Man måste nog upp på en Revo inshore eller Shimano Curado 300 för det ska funka.

          Köp en full-stor rund AMB av jerk modell den gör jobbet.
          okej okej

          Ursprungligen postat av DanielStrahle Visa inlägg
          Hade ett sånt först jag med, men gjorde mig av med det innan rullen gick sönder. Sen köpte ja en ambassadeur istället, grymt nöjd! du kan göra mkt fynd begagnat också
          Okej, men hur fungerade det fiske setet?

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 685 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S  
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 335 svar
          266 354 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg barnmorskan  
          Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
          15 svar
          2 342 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Fisketrassel  
          Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
          892 svar
          142 219 visningar
          16 gillar
          Senaste inlägg MathiasJK  
          Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
          1 046 svar
          196 280 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Villespinn91  
          Arbetar...
          X