Rovex Hurricande eller SavageGear Butch? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rovex Hurricande eller SavageGear Butch?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rovex Hurricande eller SavageGear Butch?

Har nyligen köpt min första multirulle. Hade tänkt lära mig en sådan för att kunna köra lite tyngre grejer.
    Men jag behöver ju ett spö. Har kikat lite och hittat två kandidater, Rovex Hurricande 80g/120g eller SavageGear Butch 100g/150g.

Ska fiska gädda och hade tänkt prova både spinn och jerk. Jerk kräver väl sin styvhet i spöt men annars gillar jag när det inte är alldeles för påkigt. Har jag tyckt innan iallafall, kanske ska vara påkigt när det kommer till jerk?

Vilket tycker ni jag ska välja? Är i princip samma pris och två kastvikter vardera.

Tror att rovex spöt kan bli lite svampigt till jerk. Själv vill jag gärna ha åtminstone upp till 150g på jerkspön. Jag tycker att du skall välja Butch 150g, har ett sådant själv och tycker att det är riktigt skönt. Inte alls särskilt påkigt men fungerar alldeles utmärkt till jerk. Annars har jag inget ont att säga om rovex, har själv ett sådant till vertikal fisket. Fantastiskt spö med tanke på priset.
    Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Inget av dem är väl direkt bra till vanligt spinnfiske, men till jerk hade jag utan att tvekan valt Rovex spöt. Har ett sex fots -120gr själv och det har jag inte köpt pga att det var billigt. Störtskönt att jerka med. Har betydligt dyrare spön som inte ens är i närheten av det. Har även ett par savagearspön och de är väl sådär Ska du ha ett till både spinn och jerk, så tycker jag Daiwas 6,9 fots TDLN 6101XHFB är rätt gött. Kastar kalas. Kostar i och för sig lite mer.

Kommentera

Tack för era svar, ska ta mig en funderare. Ev blir det ett spinn och ett jerkspö.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
        6 svar
        1 718 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Benjamin S  
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04