1500 c - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

1500 c

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Skulle det inte va värre om hon gjorde det under tiden du levde???

Själv kör jag systemet att inte berätta förren hon ser det och då finns det liksom inte så mycket hon kan göra , har en ganska snäll fru när det gäller sådant, bara det inte drabbar totalekonomin och jag betalar själv.

Fick Chrom Raketen av henne!!!
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-03-30, 21:54.

Kommentera

Ursprungligen postat av lex Visa inlägg
      100 meter? Det låter väldans långt. Säger inte att du inte kastar så långt men det är jädrans svårt att bedöma avstånd över vatten. Jag tror inte jag skulle kunna kasta mer än max 70 meter med ett styvt karpspö och en 50 grammare.
      Dels är det en fråga om att kombinera ihop rätt prylar och dels en fråga om kastteknik. Jag når väl relativt långt med t ex kust- och karpprylarna. Men jag har inte tillnärmelsevis samma räckvidd som en kompis som är uppvuxen med surfcasting i England. Vi fiskar med karp med identiska prylar, bortsett från att jag har en smula vassare rullar. Min kompis är väldigt hemtam med att göra diverse specialkast som helt enkelt genererar högre utgångshastighet och han når längre av just denna anledning, trots att jag har lite bättre baitrunners.

/Robin

Kommentera

Skall ner och hämta samt sätta på mitt trim nu på fm, blir väl några kast runt middag idag, får se hur rullen uppför sig, lägger på invisi-braid lina oavsett om den är bra eller inte, har 2 spolar som ligger, tror den er 17-19 mm. rapport kommer i em

Kommentera

Var nere och satte på trimmet idag, beg men som nytt, kan inte va använt många gånger, har provkastat lite idag i regn och motvind kunde inte låta bli.

För att göra rättvisa tog jag min record 50 och jämförde med, samma spö drag och invisi-braid lina, visst är det stor skildnad mot otrimmat, framför allt i mot och sidvind, spolen stoppar direkt när vinden djävlas med betet så det där med skatbo blir betydligt lättare att undvika! Nu jämförde jag med en record som också har lättad spole, borde va mer påtagligt mot standardspole..

Är lite ovan vid flätlinor men får väl börja vänja mig, dessa 2 rullarna är skapta för det, kommer att användas mycket denna säsongen bara när jag kommer in till Malmö och börjar kasta 40gr och uppåt som mina gamla raketer kommer fram.

Kan inte riktigt ge ett betyg i det vädret vi har idag, får vänta med en riktig test tills det blir trevligare utomhus, mitt spö idag var ett Shimano Technicum 10-30gr tror det ligger på strax under 10fot, klassas M.

Kommentera

Ta en bild på det och lägg upp så får vi se vad du fått.
            Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Sönder-plockat eller helt???

Kommentera

När jag frågade om Record HC eller 7000i HSN sa du Recorden, berodde det på att den är modernare eller det är något jag inte vet???

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Sönder-plockat eller helt???
                  Gissa tre gånger.....

Sorry UT, kunde inte låta bli.Bilden kan tas bort om den strider mot copyright lagar.
                  Häls /T

Kommentera

Nervigt, jag saknade hälften av dom delarna redan innan jag vi startade, är du säker på att allt detta måste till för att jag ska få ihopa den igen om jag plockar isär ??

Kommentera

• Nix, Det behöver inte vara så. Allting beror på vilka delar fick du från säljaren.
                      Häls /T
                      Senast ändrad av tonyex; 2011-03-31, 22:50.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 711 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04