1500 c - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

1500 c

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
    om du får välja vilken rulle du vill.. vad hade du valt till havsöring med beta 5-40 gram.. och hur hade du modifierat den?
    eller de e hemligheter?:P
    Jag har ett gäng favoriter, bara för att det är roligt att meka och försöka optimera rullen
    Här kommer några utan inbördes rangordning.
    UM I, med keramlager och en spole som den gode FRB sålde för ett antal år sedan, Även FRB-trimmet är gjort på denna.
    2500 givetvis, med UT trim i
    3600 Tournament Pro helt original, bara utvalda, tvättade och Rocket Fuel oljade lager.
    4600 C7 HPD med en Recordspole med urtryckt IAR-lager, keramlager, hålat UT-drivhjul, lagrad linspridare, lagrad vev . Denna rulle fick jag inte riktig fart på förren jag bytte ut plastvikterna mot vävbakelit.
    men det är sällan jag kör över 30gr med dessa, kan nog säga att det blir aldrig över
    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Den är helt perfekt när det gäller olja och fett, den konstrar inte på något sätt hade bara räknat med lite mer efter allt man hört och läst!
      Är du van att fiska med trimmade 5000 och 6000 rullar kommer du nog att få dig en redig aha-upplevelse när du fått i trimsatsen från UT och fått ordning på alla bitar, det fick i vart fall jag. De trimmade 1500 och 2500-rullarna kastar sanslöst bra och är mycket användarvänliga. Jag skulle köpt en på studs om det gick att få en högre utväxling till dem.

/Robin

Kommentera

jorgen fiskar inte med trimmade 5000 och 6000 rullar, det behövs inte vid normalfiske

Kommentera

Det kan ju vara en aning begränsande med otrimmad 5000 eller 6000 vid fiske efter kustöring.

/Robin

Kommentera

Helt rätt har klarat mig på mina raketer till detta fiske under många år, skaffade en record 50 till flätlinor men har inte gett den en riktig test dock en helskön rulle, kände ett sorts konstigt ha och trim-begär när jag såg 2500C, blev erbjuden en ut trimmad 2500c sunset orange men tyckte 5995 var för mycket, så när jag såg denna tog jag chansen men trimmar själv.

Kan väl som ett litet till lägg utan att skämmas berätta att jag kör nylon på raketerna, har ett Fenwick Ironfether 15-54 gr så om jag dunkar iväg 40gr ligger jag runt 100m i kastlängd. Det är inte många fiskare här som hänger med på dom längderna därför har jag inte sätt anledning att trimma,

Trelleborg har ett max på 30 gr tack vare tång och annat djup en Malmö och då når jag inte dit jag vill, utkasten skall irritera folk annars är det inte kul, vill se ansiktsuttryck i stil med fågelholkar annars känns det som jag misslyckas.

Record och 2500 blir till flätlinor. Raketerna nylon! Har bara flätlinor på raketerna om jag fiskar torsk från båt i Öresund

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
              Jag har ett gäng favoriter, bara för att det är roligt att meka och försöka optimera rullen
              Här kommer några utan inbördes rangordning.
              UM I, med keramlager och en spole som den gode FRB sålde för ett antal år sedan, Även FRB-trimmet är gjort på denna.
              2500 givetvis, med UT trim i
              3600 Tournament Pro helt original, bara utvalda, tvättade och Rocket Fuel oljade lager.
              4600 C7 HPD med en Recordspole med urtryckt IAR-lager, keramlager, hålat UT-drivhjul, lagrad linspridare, lagrad vev . Denna rulle fick jag inte riktig fart på förren jag bytte ut plastvikterna mot vävbakelit.
              men det är sällan jag kör över 30gr med dessa, kan nog säga att det blir aldrig över
              okey då lägger ja ner 1500 direkt..
              o ska satsa på en 2500.. men får vänta ti ja hittar någon.. ja föreslog att köpa en färdigt trimmat för 6000 men har precis vaknat efter ex antal slag med stekpannna..
              allra helst vill ja ha en vänster vev.. sen finns ju 2601 också.. e där någon skillnad på rullarna funktions mässigt bortsett från tumtangenten?
              såg att du har en 2500 cs rocket. är det hemma bygge eller dom finns färdiga så?

jag har en 5501 pro rocket.. o läst mycke här med fett o så.. har uts red oil och abus rocket oil.. hur får ja bäst bort allt fettet på den. o får den ti o bli en super raket?

Kommentera

2601 och 2500 skiljer sig lite i konstruktionen, kolla på sprängskisserna på Mikes Reelrepair.
                2500 CS Rocket är en vanlig 2500 det är bara namnet som är Rocket. Och det är en fabriksrulle, men jag har låtit UT göra sin handpåläggning på den.
                Tvätta lagrena i aceton, sedan kan du blåsa bort allt fett med CRC:s Bräkleen på övriga delar. Olja lagrena med TG:s Rocket Fuel Yellow Label, men det står mycket om detta i forumet redan, så sök.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  har ett UT trim på ingående
                  Vad är det för trim? Var köpte du det och vad fick du ge? Den sista frågan kanske jag inte har o göra med

Kommentera

En butik i Malmö (samma som jag köpte rullen i) har lyckats hitta ett som skall motsvara det dom säljer som reel performance, var någon klåpare som köpt det men antagligen inte fått ihopa prylarna (deras kunder) vet inte hr länge han haft det liggande. totalt ink rulle kommer jag i alla fall under 2000kr vilket är helt ok jämfört med erbjudandet jag fick på ett annat ställe om en sunset orange ut trimmad för 5995.

Kommentera

Till 2500? Kolla bara så det är komplett, riktiga lager osv, delarna skall harmoniera med varandra. Det är lite speciellt med 2500 orna. Och dessutom är det underligt för UT har inte sålt trimmen till 2500 löst.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 716 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04