1500 c - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

1500 c

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 1500 c

är en amba 1500c rullen jag söker till havsöring fiske och lättare fiske med bete på 5-40 gram?
    hur är den jämfört med 2500c?
    finns det möjligtviss en 1501c?

1500c är exakt som en 2500c fast inte lika bred. Till HÖ skulle jag köra 2500C...tror du kastar längre med den..
    Har gjorts 2501C för Japanmarknaden, om det även gjorts 1501C vet jag inte. Annars finns 2601C och 1601C..dvs med
    tumtangent istället för tryckknapp att finna på Ebay mm.

Kommentera

Testade min nyinköpta 2500C idag (otrimmad) väldigt fint skick, en helskön rulle till lättare beten och ett väldigt bra alternativ till lågprofilarna.

Dom 2 störst fördelarna för mig var storleken och en skitbra frikopplings-knapp.

samtidigt hade jag räknat med betydligt mer en vad den kan ge, tycker den är lite överreklamerad, har ett UT trim på ingående hoppas det hjälper annars får det bli en rulle för abborre vilket den inte var tänkt för.

Bra rulle till lättare beten och mindre en denna skall du absolut inte ha till havsöringen, upp till 40gr klarar den fint, självklart mer också men då finns det bättre rullar för ändamålet.

Kommentera

Skall du sätta trim på den? Det behövs väl inte vid normal-fiske.
        Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Testade min nyinköpta 2500C idag (otrimmad) väldigt fint skick, en helskön rulle till lättare beten och ett väldigt bra alternativ till lågprofilarna.

Dom 2 störst fördelarna för mig var storleken och en skitbra frikopplings-knapp.

samtidigt hade jag räknat med betydligt mer en vad den kan ge, tycker den är lite överreklamerad, har ett UT trim på ingående hoppas det hjälper annars får det bli en rulle för abborre vilket den inte var tänkt för.

Bra rulle till lättare beten och mindre en denna skall du absolut inte ha till havsöringen, upp till 40gr klarar den fint, självklart mer också men då finns det bättre rullar för ändamålet.
          återkom gärna med recension när trimmet är testat.. kör i daxsläget med en 5501 pro rocket men skulle vilja ha en lita mindre rulle osså..

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg

Det ser man. Jag vet precis hur det känns. Häls /T

Kommentera

Den ger inte vad jag trodde otrimmad, men köpte den för trimning så det spelar inte så stor roll, priset blir ok, gav 900 för den och den är i nästan nyskick, trimmet kommer med lite tur under nästa vecka.

Skall ha den för att slippa lågprofilare.

Kommentera

Har du provat att tvätta rent och olja rätt?
                Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

jag letade på ebay innan men hittade bara en o han frakta bara inom usa
                  mörrumen va där gott om.. hur är den?

Kommentera

Jag tror att Wreckbender har en mkt bra poäng.
                    En multirulle , för att den ska fungerar optimalt, kräver tid och kunskap.
                    Tid för rengöring och ev. service (vid behov) samt kunskap om hur rullen fungerar och hur man kan optimera den.
                    Det som är viktigt är att välja rätt rulle för rätt fiske, vissa rullar har egenskaper som trimning kan inte förändra och då blir man besviken.
                    Tråkigt nog kunskap går inte att köpa, utan det kommer med erfarenheter samt med alla dessa felval man har gjort tidigare.
                    Häls /T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 711 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S