1500 c - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

1500 c

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kan du inte jämföra det med tex hennes skor, om hon måste ha ett par till varje tillfälle typ, jobb,fest,motion,fritid osv. så är det väl självklart att du måste ha en rulle och ett spö för varje typ av fiske du skall ut på, någon rättvisa skall det väl va i familjen eller???

Och dina fiskeprylar håller ju betydligt längre en hennes skor det borde kunna motivera pris-skillnaden!

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Kan du inte jämföra det med tex hennes skor, om hon måste ha ett par till varje tillfälle typ, jobb,fest,motion,fritid osv. så är det väl självklart att du måste ha en rulle och ett spö för varje typ av fiske du skall ut på, någon rättvisa skall det väl va i familjen eller???

Och dina fiskeprylar håller ju betydligt längre en hennes skor det borde kunna motivera pris-skillnaden!
      när ja började snacket om en sån rulle så tog ja upp skor o handväskor.. o dagen innan hade hon köpt nya skor o en väska.. men slängt ett par gamla skor o en gammal väska.. sen dess vågar ja inte ta upp de igen.. hennes svar va. ja slängde då får du osså slänga..

Kommentera

Helt rätt har klarat mig på mina raketer till detta fiske under många år, skaffade en record 50 till flätlinor men har inte gett den en riktig test dock en helskön rulle, kände ett sorts konstigt ha och trim-begär när jag såg 2500C, blev erbjuden en ut trimmad 2500c sunset orange men tyckte 5995 var för mycket, så när jag såg denna tog jag chansen men trimmar själv.

Kan väl som ett litet till lägg utan att skämmas berätta att jag kör nylon på raketerna, har ett Fenwick Ironfether 15-54 gr så om jag dunkar iväg 40gr ligger jag runt 100m i kastlängd. Det är inte många fiskare här som hänger med på dom längderna därför har jag inte sätt anledning att trimma,

Trelleborg har ett max på 30 gr tack vare tång och annat djup en Malmö och då når jag inte dit jag vill, utkasten skall irritera folk annars är det inte kul, vill se ansiktsuttryck i stil med fågelholkar annars känns det som jag misslyckas.

Record och 2500 blir till flätlinor. Raketerna nylon! Har bara flätlinor på raketerna om jag fiskar torsk från båt i Öresund
        100 meter? Det låter väldans långt. Säger inte att du inte kastar så långt men det är jädrans svårt att bedöma avstånd över vatten. Jag tror inte jag skulle kunna kasta mer än max 70 meter med ett styvt karpspö och en 50 grammare.
        KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Gör då det och köp något du tyckte var för dyrt förra gången!!

Det enda jag hittills inte tagit upp är frågan varför min Chrom Rocket som jag har haft lika länge som henne är i bättre skick trots betydligt mindre underhåll,

Kommentera

Gör då det och köp något du tyckte var för dyrt förra gången!!

Det enda jag hittills inte tagit upp är frågan varför min Chrom Rocket som jag har haft lika länge som henne är i bättre skick trots betydligt mindre underhåll,
            haha den ska ja komma ihåg

Kommentera

Inse grabbar vi vinner inte den kampen. Våra kära fruar kommer vända det till sin fördel vad ni än säger.
              Nej det ända rätta, berätta inte vad ni köper och det viktigaste, vad det kostar..
              Vad gör man inte för husfriden....

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                Inse grabbar vi vinner inte den kampen. Våra kära fruar kommer vända det till sin fördel vad ni än säger.
                Nej det ända rätta, berätta inte vad ni köper och det viktigaste, vad det kostar..
                Vad gör man inte för husfriden....
                min största skräck här i livet e att när jag dör. att hon säljer mina fiskegrejor för vad jag sakt att dom kostade

Kommentera

Det trodde inte jag heller men en envis fan jag stod vid sidan om och fiskade bad mig kasta på land och mätte det för han ville se vem av oss som kastade längst, över vatten är det helt omöjligt att avgöra, minsta krusning så ser man aldrig var draget droppar ner, i motvind når jag inte dom länderna.

Har hållt på och fiskat länge, det har liksom blivit en rolig grej. trivs när folket runt om tystnar och får ansiktsuttryck som på minner om fågelholkar

Jag har en rocket jag blivit väldigt bra kompis med genom åren samt ett spö som tillåter långkastning,ett Fenwick Ironfether 15-54gr, det kostar lite men utan det hade jag nog tappat 20m på utkasten! Tänk också på att jag kastar 40gr inte som dom som tävlar,
                  dom kör ju bara med 17-18gr, med dom vikterna blir det fan inga längder för min del!

Klarar du 70m med ditt nuvarande spö gör du också 100 med mitt Fenwick utan problem.

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
                    min största skräck här i livet e att när jag dör. att hon säljer mina fiskegrejor för vad jag sakt att dom kostade
                    Då är det lugnt, för att du kan inte höra henne. Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                      Då är det lugnt, för att du kan inte höra henne. Häls /T
                      hoppas du har rätt:P

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40