1500 c - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

1500 c

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Visst är det en känsla att kunna dunka iväg betena dom längderna, och nervigt också när linana reser sig även med nylon, mitt botemedel brukar va att vinkla rullen något vid utkast så man vänder veven en aning uppåt, men så länge linan sträcker ut sig under kast är det lugnt!

Jag börjar alltid mina kast framför mig men tar inte i riktigt före jag kommer bak och drar på, typ en klockpendel, det brukar också hjälpa mot resning.

Skall bli mycket intressant att se vad en 2500 med lite trim gör, får gå ner på 0:17-0:19 flät tack vare spolens storlek. Har en spiderwire invisible braid och en power pro i dom storlekarna, Spiderwire djävlades sist jag testade på raketen, den blev platt, så startar med power pro .

Några andra små trick för att slippa resning utan att öka bromsen? Jag är ovan vid flätisar vid kust-fisket.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Visst är det en känsla att kunna dunka iväg betena dom längderna, och nervigt också när linana reser sig även med nylon, mitt botemedel brukar va att vinkla rullen något vid utkast så man vänder veven en aning uppåt, men så länge linan sträcker ut sig under kast är det lugnt!

Jag börjar alltid mina kast framför mig men tar inte i riktigt före jag kommer bak och drar på, typ en klockpendel, det brukar också hjälpa mot resning.

Skall bli mycket intressant att se vad en 2500 med lite trim gör, får gå ner på 0:17-0:19 flät tack vare spolens storlek. Har en spiderwire invisible braid och en power pro i dom storlekarna, Spiderwire djävlades sist jag testade på raketen, den blev platt, så startar med power pro .

Några andra små trick för att slippa resning utan att öka bromsen? Jag är ovan vid flätisar vid kust-fisket.
      Vässade 25 or kastar riktigt lätt och bra. Nästan lite av en bedrift om man att lyckas få skatbo på en sådan Testade polarns nya sjufots zillon spö i helgen ihop med en UT 25a ( lina invisibraid ). Var bara att ladda på, trots kraftig motvind och ett riktigt snabbt spö. Testade även min nya Shimano Core 101mg och vill man ha något som verkligen går att kasta långt med, så rekommenderar jag den varmt. Ett kustspö och 40 gram med en sådan Jörgen, så hamnar väl betet i Tyskland

Kommentera

Följde ett råd här och smorde om den, går betydligt bättre nu, blir spännande med trim, Tror inte trådskaparen här blir missnöjd med den ens i orginal, väldigt lätthanterlig och skön rulle. Får nog fiska ett par gånger till innan jag vågar släppa fullt, känns nervigt när man är van vid dom andra storlekarna!

Har försökt i många år att nå Köpenhamn från Malmö och misslyckats, så Trelleborg Tyskland tvivlar jag starkt på

Kommentera

jag fick svar från olssons idag att deras vetskap finns bara 2600 elite.. o 2601 finns inte.. men visstfan finns där även en 2601a?
          hur är det med 2500. finns den i 2501? börjar bli yr på alla benämningar nu..

Kommentera

är någon skillnad på sunset rullarna bortsett från färgen? jämfört med dom andra icke sunset

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
              jag fick svar från olssons idag att deras vetskap finns bara 2600 elite.. o 2601 finns inte.. men visstfan finns där även en 2601a?
              hur är det med 2500. finns den i 2501? börjar bli yr på alla benämningar nu..
              Både 2601 & 2501 finns.

light-weight ultra-duralumin spool 4 HPCR anti-rust bearings Carbon matrix drag 2 ball bearing level winder Thumb bar clutch classic 2 point centrifugal brake rim design same as those of Nostalgia(1995-1999) 5.3 high speed instant anti-reverse sa

Fishing tackle from Japan, We specialize in Japan Domestic Models of Shimano and Daiwa reels and tuning parts.

Kommentera

japan tackle säljer dom eller de e bara information om rullarna?

jag har hittat vad jag söker: http://www.startackle.com/ambassadeu...589.html?st=en

men frågan är.. vågar man beställa från singapor?
                några som har erfarenhet från dom?
                och vad skulle frakten kunna ligga på? hittar inte något på deras sida?

Kommentera

jag har fått nyss om en 2601c elite som finns i sverige..
                  men innan jag gör något förhastat.. passar 2500 trimmet till 2600 rullen.. eller där finns ett eget till den?
                  bryr sig trimmet om rullen är höger eller vänster vev?

Kommentera

Tänk på att det är ett litet Helv... att få tag i trim. Jag hade värdens röta, Om jag har läst och förstått rätt här på forumet har ABU slutat leverera 2500C till UT och UT har inga 2500C på lager, dom har förmodligen aldrig heller gjort trim-satser till den som sålts löst.

Om du absolut måste trimma så skaffa trim före du köper rullen.

Nu är det bara vad jag läst här men folket på FS har ju oftast klart för sig.

Jag tror nog du tycker om både 2500 och 2600 även otrimmade om du är ute efter en rulle för lättare beten, den är riktig,riktigt skön att hålla i, perfekt för långa fiskepass!

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                      Tänk på att det är ett litet Helv... att få tag i trim. Jag hade värdens röta, Om jag har läst och förstått rätt här på forumet har ABU slutat leverera 2500C till UT och UT har inga 2500C på lager, dom har förmodligen aldrig heller gjort trim-satser till den som sålts löst.

Om du absolut måste trimma så skaffa trim före du köper rullen.

Nu är det bara vad jag läst här men folket på FS har ju oftast klart för sig.

Jag tror nog du tycker om både 2500 och 2600 även otrimmade om du är ute efter en rulle för lättare beten, den är riktig,riktigt skön att hålla i, perfekt för långa fiskepass!
                      ajdå.. jag trodde ut hade sånt på lager:P
                      men ja mailade han.. o fick ett auto mail tillbaka.. han e o åker skider tills den 12e
                      men plan ett är 2601an.. blir den för dyr går ja ner o kör högervev på¨en 2500.. blir dyrt som satan annars..
                      ja har funderat på ett Berkley SSGS Titantium Casting 11,6fots 8-32 gram.. kan det va något o till en början kasta till bornholm.. o efter trimmet till tyskland?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 790 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13