Visst är det en känsla att kunna dunka iväg betena dom längderna, och nervigt också när linana reser sig även med nylon, mitt botemedel brukar va att vinkla rullen något vid utkast så man vänder veven en aning uppåt, men så länge linan sträcker ut sig under kast är det lugnt!
Jag börjar alltid mina kast framför mig men tar inte i riktigt före jag kommer bak och drar på, typ en klockpendel, det brukar också hjälpa mot resning.
Skall bli mycket intressant att se vad en 2500 med lite trim gör, får gå ner på 0:17-0:19 flät tack vare spolens storlek. Har en spiderwire invisible braid och en power pro i dom storlekarna, Spiderwire djävlades sist jag testade på raketen, den blev platt, så startar med power pro .
Några andra små trick för att slippa resning utan att öka bromsen? Jag är ovan vid flätisar vid kust-fisket.
Jag börjar alltid mina kast framför mig men tar inte i riktigt före jag kommer bak och drar på, typ en klockpendel, det brukar också hjälpa mot resning.
Skall bli mycket intressant att se vad en 2500 med lite trim gör, får gå ner på 0:17-0:19 flät tack vare spolens storlek. Har en spiderwire invisible braid och en power pro i dom storlekarna, Spiderwire djävlades sist jag testade på raketen, den blev platt, så startar med power pro .
Några andra små trick för att slippa resning utan att öka bromsen? Jag är ovan vid flätisar vid kust-fisket.
Testade polarns nya sjufots zillon spö i helgen ihop med en UT 25a ( lina invisibraid ). Var bara att ladda på, trots kraftig motvind och ett riktigt snabbt spö. Testade även min nya Shimano Core 101mg och vill man ha något som verkligen går att kasta långt med, så rekommenderar jag den varmt. Ett kustspö och 40 gram med en sådan Jörgen, så hamnar väl betet i Tyskland
Kommentera