1500 c - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

1500 c

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• varit ute på premiärturen med rullen nu.. vilken kastmaskin o de va på ett 9 fots 15-40gram med 25 grams bombard o 2 meters flourecarbon till flugan

Kommentera

• Jag var också ute i Gislövs hamn, som vanligt kast med 30gr, idag snaps drag, hade en 7m/s sidvind och märkte skillnad mot Record 51, Recorden var betydligt mer benägen att resa linan i sidvinden, och visst skillnader i kast-längd också .

Hade en lina som är ganska otrevlig för mig, spidewire invisibraid tror den är 0:17, skall köra in och lägga på bulk i någon butik, kanske power pro 0:25, förra gången jag var ute så tömde jag rullarna på flätlina vid kast är därför lite rädd att ta i, plus att det kommer någon sorts skrapande känsla ibland precis som linan vill skära.

Resultat 1 icke godkänd öring, hade grabben med så det blev en ganska kort tur.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
        varit ute på premiärturen med rullen nu.. vilken kastmaskin o de va på ett 9 fots 15-40gram med 25 grams bombard o 2 meters flourecarbon till flugan
        Är det 25an du köpte av mig du har testat? Har du gjort några förändringar?

Kommentera

• Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
          Är det 25an du köpte av mig du har testat? Har du gjort några förändringar?
          ja det är rullen från dig.. bara lite.. 35mm kullagrad vev i rätt färg
          osså delade ja rullen o tvätta kullagerna i aceton och smorde dom och linspridaren med yellow label..
          och plastkuggarna till linspridaren tog ja bort fettet ifrån och smorde med red label.. riktig kanon rulle

Kommentera

• nu är rullen komplett.. va precis nere hos lokala fiskehandlaren i ystad. sålde ut ssgs titanium casting 11.6 fot 8-32 gram för 1495
            mycke trevlig kille i butiken. nu ska vi ut o provkasta

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
            6 svar
            1 711 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Benjamin S