Multirulle till lättare fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle till lättare fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Multirulle till lättare fiske

Undrar om någon här på FS kan rekommendera en vänstervevad multirulle för fiske med beten från 5-20g.

Skitfiske på er

Shimano Calcutta 51, min är klockren för de betesvikterna. Jag köpte från:

Kommentera

Revo Premier eller om du hittar en v-vevad Amb. 2501C.

Kommentera

tja!!
        jag har en shimano calais dc!!
        finns bara en nackdel med denna!!!!
        den kostar en del!!
        Mvh Micke

Kommentera

Om man jämför pris/prestanda, då är en curado 101d oslagbar, fast dessa är svårt att hitta idag. I så fall, då är det en curado 51E ett bra val.
          Det finns sen ett antal rullar som kan fungera för dessa betesvikter, men dessa kommer att kosta mkt mer.
          Häls /T

Kommentera

Har själv sneglat lite på en Daiwa liberto pixy. Har aldrig testat någon, men sägs vara riktigt grym för de betesvikterna.
            Är ju faktiskt inte så många otrimmade rullar som hanterar 5 gr på ett bra sätt.

Kommentera

Vill bara säga att min curado 101d gör det och även min calcutta te 51 gt gör det oxå, dvs en jänkar-conquest. Med lite bättre spollager dessa rullar presterar mkt bra.

Andra rullar som Jag har testat som kan klara 5 gr utan problem och utan trimning är: chronach 51 mg (magnesium) , scorpion 1001.

Om man håller sig runt 200 USD, det kan finnas några rullar som man kan kasta 5gr med, men det är import som gäller då, för att dessa säljs inte här hemma.
              Pixy och Presso är rullar med magnesium delar, vilket gör att man blir begränsad tills slut.
              Har ingen koll på revos, fast den nya premier kan klara lätta beten har Jag hört, men Jag vet inte någonting om den kan klara 5 gr direkt från kartongen.

Häls /T

Kommentera

Curado 51E ser ju ut att vara en riktigt trevlig rulle till ett okej pris. Borde väl funka att alternera mellan lätt spinn och vertikal med den rullen. Är det synkad linspridare på den?

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Vill bara säga att min curado 101d gör det och även min calcutta te 51 gt gör det oxå, dvs en jänkar-conquest. Med lite bättre spollager dessa rullar presterar mkt bra.

Andra rullar som Jag har testat som kan klara 5 gr utan problem och utan trimning är: chronach 51 mg (magnesium) , scorpion 1001.

Om man håller sig runt 200 USD, det kan finnas några rullar som man kan kasta 5gr med, men det är import som gäller då, för att dessa säljs inte här hemma.
                  Pixy och Presso är rullar med magnesium delar, vilket gör att man blir begränsad tills slut.
                  Har ingen koll på revos, fast den nya premier kan klara lätta beten har Jag hört, men Jag vet inte någonting om den kan klara 5 gr direkt från kartongen.

Häls /T
                  Finns väl många rullar som får iväg 5 gr. Frågan är väl hur väl de kastar den vikten. Har precis köpt mig en premier. Har inte testat den än, men att den hanterar 5 gr bra direkt från kartongen, har jag mycket svårt att tänka mig.

Kommentera

Tack för alla svar Tror att det blir lite sura miner här hemma om jag skulle köpa mig en shimano calais dc. Skulle va kul att höra hur en premier funkar för lättare fiske. Ligger ju på en rimligare prisnivå iaf.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 716 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04