Jag kör med en ambassadeur mörrum SX1601C. Den är otrimmad och funkar kanon med lättare beten. Kör också med en ambassadeur 2601C Elite trimmad av UT. Den funkar också riktigt bra till lättare beten. Vet ej hur den funkar otrimmad dock.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Multirulle till lättare fiske
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Jojje73 Visa inläggTillsammans med det spö jag använder så går det att kasta så små wobblers hur galant som helst.
Kan tillägga att jag kastar endast med multirullar, jag använder aldrig haspel så jag är ganska van.
Undantaget är flytbrödsfiske efter gräskarp, då kör jag med haspel.Senast ändrad av Rubik; 2011-03-13, 20:05.Den som har mest prylar när han dör vinner
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ATR72 Visa inläggJag kör med en ambassadeur mörrum SX1601C. Den är otrimmad och funkar kanon med lättare beten. Kör också med en ambassadeur 2601C Elite trimmad av UT. Den funkar också riktigt bra till lättare beten. Vet ej hur den funkar otrimmad dock.
är själv på jakt efter en o ska ha en rund amba.. allt annat är uteslutet,,
Kommentera
-
Ursprungligen postat av rubik Visa inläggOkej, series one har väl ganska långsam aktion? Antar att du har ett lite längre också 8-9 fot? Själv föredrar jag snabba spön, så till den rullen hade jag tänkt mig ett bass spö på 6-7 fot. Styvt och toppigt. Kanske ett Dobyns om pengarna räcker. Frågan är ju dock hur den kombinationen hanterar såpass lätta beten. Möjligt att jag kanske får kolla på en Curado 50 E eller en Scorpion XT 1000 istället.Hög fart är inte farligt, hårda stopp är dock direkt livsfarliga.
Full fart spar tid
http://mrjojje.blogspot.com/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inläggvilken av dom rullarna skulle du säga är bäst för bete under tio gram?
är själv på jakt efter en o ska ha en rund amba.. allt annat är uteslutet,,"Trying is the first step towards failure"
-Homer Simpson-
Kommentera
-
När Jag började söka information om multirullar för att kunna kasta lätta beten, då var det klart och givet att spö gör minst halva jobbet, men har kommit fram att så är inte fallet riktigt. Har man en multirulle som är kalibrerad och kapabel att kunna kasta riktigt lätta beten, då kan man fuska med spöna en smula.
Kastar man lätta beten men ett mjukt spö med långsamt aktion, vilket betyder att spöet kommer att hjälpa till en hel del, då behöver man inte vara så kräsen när det gäller valet av multirulle. Nackdelen är att då kan man inte utöva roliga fisketekniker som t. ex: jigging.
Om man använder då ett styvt och snabbt spö för att kasta lätta beten, då krävs mkt mer från multirullen. Samtidigt styva och snabba spön, som laddas ordentligt innan kastet, möjliggör längre kast.
Vad har ni för erfarenheter om multirullar för lätta beten?
Häls /T
Kommentera
-
Får instämma med ART72. Rent kastlängdsmässigt är en 1500/2500/2600C svårslagen. Har jämfört mina med både Curado 200d, Revo och Mörrum IVCB...och gamlingarna är fortfarande äldst och bäst ur detta perspektiv. En annan fördel är att de är synnerligen lättkastade. Men kastlängd är inte allt, ska man tex jiggfiska så är Curado, Revo och Mörrum skönare med sin högre utväxling/linintag.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av C-H Visa inläggTill er som har revo STX och Premier, är det synkad linspridare på dem?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-02, 14:20 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 716 visningar
0 gillar