kullager/trim till pro rocket 5501 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kullager/trim till pro rocket 5501

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• kullager/trim till pro rocket 5501

Hejsan, tänkte kolla om det är någon som har koll på vilka kullager man kan byta och om man kan kasta i fler kullager i min 5501a, kollade på kullagergrossisten, men jag har ju inte En aning om vad jag ska ha? Har kollat in UT också men det känns lite dyrt och Jag har inte en aning om hur man nitar fast den extra backspärren, den ska ju sitta fast i 2 ställen eftersom niten ger upp tillslut annars.

Så vilka och vilken storlek ska man ha på kullagerna?
    Ska man köpa abus lättade spole eller UTs? Tycker dock att en blå spolen blir ruskigt ful emot en orange rulle.

Hej du!
    Jag snurrade själv runt i timmar på det här forumet, velade fram och tillbaka...
    Efter läst ett otal inlägg om rulltrim så gick det inte komma fram till annat än att UT´s prylar är omåttligt populära!!
    Slutade med att jag beställde exakt den rullen jag ville ha från UT och utrustad efter mina behov....kostade en slant men sköter jag rullen väl kommer grabben ärva den efter mig...
    Hur bra den är kommer visa sig i vår men jag känner ingen oro.
    Många kommer nog kommentera ditt inlägg men om jag vore du så skulle jag fundera på om spolen ska användas till att fiska med eller bara tittas på.
    //Kenneth

Kommentera

Kullagergrossisten har några kullager framtagna i samarbete med UT, ej att förväxla med äkta UT-lager.
      Dimensionen är 4x10x4 för ProRocket, och många andra...

Kan inte påstå att jag märkte någon större skillnad mot originallagren när jag testade.

Den extra backspärren kan du beställa från bl a Lundgrens. Inte den dubbelupphängda UT fixar, men betydlig enklare att montera. Körnare, handslägga och mothåll är vad som behövs. Normalt kommer du inte att behöva den, men om ditt IAR ger upp kan det vara skönt att ha. Själv har jag iaf monterat stiftet i alla mina rullar när jag haft isär för rengöring, så kan man bara droppa dit själva haken. Har en bild i albumet på var den placeras.

Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
      En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

En lite takeover, men jag funderar. Är det 4x10x4 i en Pro Shop också? Tänkte modell då 6500....
        Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
        6 svar
        1 724 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Benjamin S