Abu Garcia Vendetta - Egenskaper - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu Garcia Vendetta - Egenskaper

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abu Garcia Vendetta - Egenskaper

Funderar på att beställa mig ett Vendetta från USA (verkar ju inte finnas i sverige).

Har dock lite frågor om spöts egenskaper och även allmänt om hur jenkarna sätter sina beteckningar. Aktion har jag koll på med Fast - Extra Fast m.m. Det är ju endast hur mycket av spöt som böjer sig.

Men när det kommer till "power" blir jag mer osäker, det är en 5-gradig skala har jag förstått.
    Light - Medium Light - Medium - Medium Heavy - Heavy. Min första tanke var att det var ett mått på ryggraden i spöt. Men det tycker jag borde hänga ihop med kastvikten. Har man ett 1/8-1/2 oz spö som är "Medium" och ett som är "Medium Heavy" så borde väl det senare få en högre kastvikt om det blir styvare.

Tacksam för hjälp i detta ämne, svårt att beställa spö utan att ha känt på det så man vill ju ha så mycket info som möjligt om det.

Från och med i år finns väl även Vendetta-serien på den svenska marknaden, så det är väl enklast att gå in i en butik och känna lite på dem.
    Många svenska butiker marknadsför dem iaf som "Nyhet 2011". De finns bla på dogger.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
      Från och med i år finns väl även Vendetta-serien på den svenska marknaden, så det är väl enklast att gå in i en butik och känna lite på dem.
      Många svenska butiker marknadsför dem iaf som "Nyhet 2011". De finns bla på dogger.se
      Det är dock inte samma klingor...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
      6 svar
      1 755 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Benjamin S